Łącznie w okresie od stycznia do czerwca producent samochodów sportowych dostarczył klientom na całym świecie 145 860 samochodów, co oznacza 5-procentowy spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
„Wspólnie z naszymi dealerami pomyślnie przeszliśmy przez pierwsze półrocze, ukształtowane przez czynniki zewnętrzne i niepewność” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Oprócz trudności związanych z ponownym pojawieniem się pandemii COVID w Chinach i na innych rynkach borykamy się z nieustannymi wyzwaniami związanymi z łańcuchem dostaw oraz logistyką. Jednocześnie silna pozostaje atrakcyjność naszej marki i popularność naszych produktów. Spodziewamy się, że drugie półrocze będzie dynamiczne. Podobnie jak w poprzednich latach z optymizmem patrzymy w przyszłość i jesteśmy zdeterminowani, aby w pozostałe miesiące roku wkroczyć pełną parą”.
Wzrost w Niemczech i Europie
Sytuacja na światowych rynkach w pierwszym półroczu była zróżnicowana, co rzutuje na dane sprzedażowe dla poszczególnych regionów i rynków. W Europie liczba dostaw wzrosła do 43 087 samochodów; wynik ten oznacza 7-procentowy wzrost w porównaniu z solidnymi wynikami sprzed roku. To samo dotyczy rodzimego rynku niemieckiego: 13 785 dostaw w ciągu pierwszych sześciu miesięcy oznacza 5-procentowy wzrost rok do roku.
W Chinach, pomimo wielomiesięcznych lockdownów w niektórych miastach, Porsche zdołało dostarczyć klientom 40 681 aut. To o 16% mniej niż przed rokiem, jednak biorąc pod uwagę ogólny spadek w segmencie premium/luksusowym w Państwie Środka (-23% od stycznia do maja), producent samochodów sportowych i tak odnotował na swoim największym jednolitym rynku imponujący wynik. W sumie w regionie Azji i Pacyfiku, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie klienci odebrali 62 245 nowych Porsche.
W Stanach Zjednoczonych, mimo trudności z dostawami i tranzytem, marka przekazała nabywcom 32 529 samochodów. To spadek o 10%, aczkolwiek w tym samym okresie ubiegłego roku producent osiągnął najlepszy wynik w historii.
Cayenne pozostaje najpopularniejszym Porsche
Szczególnie wysokim popytem wciąż cieszą się modele SUV. Od stycznia do czerwca Cayenne trafiło w ręce 41 947 klientów. Na drugim miejscu uplasował się Macan z wynikiem 38 039 dostaw. Ikona wśród sportowych aut, model, 911, została dostarczona w liczbie 21 616 samochodów. Taycan znalazł 18 877 nabywców, i to pomimo ograniczeń wynikających z wąskich gardeł w łańcuchu dostaw, które szczególnie wpłynęły właśnie na produkcję całkowicie elektrycznego Porsche. Model Panamera przekazano w liczbie 15 604 egzemplarzy, a 718 Boxster i 718 Cayman odebrało 9777 klientów.
“W trzeci kwartał wchodzimy pełni energii i optymizmu, a oprócz liczby dostaw nadal koncentrujemy się na zapewnieniu naszym klientom wyjątkowych doświadczeń związanych z marką” – dodał von Platen.