Na terenie specjalnie wybudowanego, nowoczesnego stoiska producent samochodów sportowych i globalna sportowa marka Puma przybliżą swoje partnerstwo w dziedzinie gier wideo.
Kluczowym bohaterem stoiska będzie samochód pokazowy Porsche Vision Gran Turismo, którego wygląd zmieni się w trakcie pokazu – artysta Vexx będzie malował go na żywo, w swoim charakterystycznym stylu street art. Vision Gran Turismo to pierwszy samochód koncepcyjny Porsche opracowany specjalnie na potrzeby gry wideo. Jego światowa premiera odbyła się w listopadzie 2021 roku.
Od marca 2022 roku można prowadzić go w wirtualnym świecie – wyłącznie w grze Gran Turismo 7 na konsole PlayStation 4 i 5. Pochodzący z Belgii Vexx jest jednym z najbardziej znanych artystów wizualnych na świecie obecnych w mediach społecznościowych i stanowi przykład nowoczesnego, młodzieżowego wzornictwa. Przeprojektowanie Porsche Vision Gran Turismo będzie dokumentować na swoich kanałach w serwisach społecznościowych.
Na gości stoiska Porsche i Puma czeka również strefa z symulatorami wyścigów, które pozwolą im sprawdzić swoje umiejętności na wirtualnych torach. Co więcej, zwiedzający będą mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat historii i procesu projektowania Vision Gran Turismo, a pokazowy samochód w wersji przygotowanej przez Vexxa będzie można poprowadzić w grze Gran Turismo 7. Sam artysta zaprezentuje niektóre ze swoich aktualnych prac NFT.
„W ostatnich latach Porsche stale zwiększa swoje zaangażowanie w społeczność graczy i e-sportu. Podkreśla to nasza obecność na targach Gamescom” – powiedział Robert Ader, dyrektor Porsche AG ds. marketingu (CMO). „Projekt Vision Gran Turismo, naszego pierwszego samochodu sportowego stworzonego wyłącznie z myślą o wirtualnej przestrzeni, stanowi dla nas ważne osiągnięcie. Teraz Vexx nada mu zupełnie nowy wygląd. W ten sposób po raz kolejny chcemy zademonstrować nasz entuzjazm do współpracy z twórcami i sceną artystyczną – uważamy, że taka współpraca wzbogaca każdą ze stron”.
„Dla mnie jako artysty to wyjątkowa okazja, by stworzyć dla Porsche zupełnie nowy design” – skomentował Vexx. „Nowy wygląd Vision Gran Turismo nawiązuje zarówno do tożsamości Porsche jako marki, jak i do motywów z gier wideo. Jestem podekscytowany, że społeczność graczy będzie mogła wirtualnie poprowadzić ten samochód – ożywiając i materializując moje grafiki”.
Obok wizjonerskiego pojazdu Porsche wraz z firmą Puma zaprezentują na stoisku zaprojektowaną przez Vexxa kolekcję mody. Obejmuje ona między innymi sportowe obuwie, T-shirty i bluzy z kapturem. Głównym motywem designu poszczególnych ubrań jest sylwetka pomalowanego na nowo samochodu, której towarzyszą motywy z gier komputerowych – a wszystko w kolorowym, charakterystycznym dla artysty stylu. W tym samym czasie przeprojektowane wydanie „Porsche Vision Gran Turismo Vexx” pojawi się w sklepie Porsche Shop jako model w skali 1:18.