Kompletnym przygotowaniem auta zajęła się firma Farnbacher Loles Motorsport z Ohio. Materiałem wyjściowym było Porsche Cayman S. Seryjny silnik zastąpiono nowym agregatem o zwiększonej pojemności do 3,8 litra. Silnik oznaczony kodem X-51 dysponuje teraz mocą 405 KM (seryjnie 295 KM). Większa moc osiągana w niższym zakresie obrotów wymagała również zmiany zawieszenia i zamontowania krótszych sprężyn. Manualna skrzynia o 6 przełożeniach otrzymała krótsze przełożenia, pozwalające lepiej wykorzystać potencjał Caymana GTR na torze. Auto posiada wzmocniony układ hamulcowy wyposażony w ceramiczne tarcze hamulcowe i ośmiotłoczkowe zaciski. Za doskonałą przyczepność odpowiadają najnowsze opony Yokohama Advan Sport w rozmiarze 245/35 ZR 19 z przodu i 285/30 ZR 19 na tylnej osi. Cayman GTR posiada także aerodynamiczny pakiet stylistyczny obejmujący między innymi szersze nadkola, zestaw spoilerów wykonanych z karbonu i zmieniony pas przedni pochodzący od Porsche 911 GT3.