Na bazie modelu 911 GT3 R firma Porsche stworzyła nowe, supersportowe auto - GT3 RS. Dla zwiększenia prestiżu tego pojazdu wyprodukowano go tylko w 50 egzemplarzach, z których większość znalazła już nabywców.
Zewnętrznie GT3 RS odróżnia się zmodyfikowanym pakietem aerodynamicznym, który składa się z nowego, tylnego spoilera i zmienionego kształtu części przedniej.
Za wspaniałe osiągi odpowiedzialny jest 3,6-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu boxer, osiągający moc 415 KM przy 8200 obr/min. Z jednostką napędową współpracuje doskonała skrzynia biegów pochodząca z 911 GT2. Przekładnia ta przystosowana jest do przenoszenia ogromnych sił napędowych i doskonale pasuje do nowego modelu. Za skuteczne zatrzymanie "bolidu" odpowiada układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami o grubości 32 mm i średnicy 380 mm z przodu oraz 355 mm z tyłu.
Porsche GT3 RS kontynuuje tradycję swego poprzednika, który zadebiutował w czerwcu 1999 roku, zwyciężając w swojej klasie w Le Mans. Sukces powtórzył on także w roku 2000. Mowa tu o GT3 R, który przez dwa lata z rzędu nie miał sobie równych zdobywając wszystkie tytuły GT w mistrzostwach międzynarodowych.
Niepodważalne zalety nowego GT3 RS udowodnione zostały natomiast na początku lutego tego roku podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona w klasie GT - który to wyścig wygrało.