Technologia silników Porsche wyróżniona na Kongresie SEA (Society of Automotive Enginnering).
Wydawane w Stanach Zjednoczonych czasopismo fachowe "Automotive Enginnering International" (AEI) przyznało właśnie swoją doroczną nagrodę "AEI Tech 2001 Award" technologii VarioCam Plus, stosowanej w Porsche 911 GT2 i 911 Turbo.
Czytelnicy tego renomowanego pisma zaliczyli VarioCam Plus do wyróżniających się nowości technicznych wśród projektów zaprezentowanych w marcu tego roku na Kongresie SAE w Detroit. Na imprezie tej spotyka się co roku grupa około 1000 inżynierów i techników reprezentujących międzynarodowy przemysł motoryzacyjny. Celem tych konferencji jest wymiana informacji o najnowszych rozwiązaniach w tej branży.
Technologia VarioCam Plus po raz pierwszy zaprezentowana została w modelu Porsche 911 Turbo. System ten opiera się na nowym sposobie regulacji skoku zaworów przez przełączalne popychacze oraz wałek rozrządu ze zmiennymi fazami dla zaworów ssących. Rozwiązanie to umożliwia dwa całkowicie różne sposoby pracy silnika.
Jeden z nich (definiowany jako tryb miejski) charakteryzuje się niewielkim zużyciem paliwa, niską emisją substancji szkodliwych i optymalnym komfortem pracy silnika. W sytuacji, kiedy kierowca chcąc osiągnąć większą moc - dociska pedał gazu i silnik w ciągu kilku milisekund przełącza się na drugi rodzaj pracy, czyli tryb o wysokich osiągach. Charakteryzuje się on większymi skokami zaworów i przeznaczony jest do uzyskania maksymalnego momentu obrotowego i najwyższej mocy.
Według zapewnień Porsche VarioCam Plus charakteryzuje się dużym stopniem bezawaryjności i możliwością łatwej adaptacji w innych typach silników.