Od 2002 roku modele 911 Carrera i 911 Carrera 4 upodobnione zostaną nieco bardziej do Porsche 911 Turbo. Wynika to przede wszystkim ze stylistyki reflektorów, pochodzących właśnie z modelu Turbo. Nowo zaprojektowane wloty powietrza sprawiły, iż przód Carrery emanuje jeszcze większą niż dotychczas siłą i dynamiką. Z tyłu nowy model różni się od poprzednika dwoma owalnymi rurami wydechowymi oraz wyżłobieniem biegnącym na wysokości jednej trzeciej pojazdu. W kabriolecie 911 Carrera ogrzewana szyba tylna ze szkła zastąpiła szybę z tworzywa sztucznego w składanym dachu. Projektanci Porsche zmienili nie tylko wygląd zewnętrzny nowych modeli, ale zastosowali w nich również szereg nowych rozwiązań technicznych.
Sześciocylindrowy silnik typu bokser ma większą pojemność (3,6 zamiast 3,4 litra) dzięki czemu jego moc wynosi 320 KM a moment 370 Nm. Wzrost mocy nie spowodował zwiększonego apetytu na paliwo. Wręcz przeciwnie, zmniejszył się on o 6%.
Zmiany wprowadzone przez specjalistów od aerodynamiki pozwoliły na polepszenie prowadzenia auta, gdyż obniżona została aerodynamiczna siła wyporu osi przedniej i tylnej. Zawieszenie, które opiera się na elementach dotychczasowych modeli zostało udoskonalone dzięki doświadczeniom zebranym przy konstrukcji 911 Turbo i GT3. Całkowicie nowe obręcze spowodowały redukcję mas nieresorowanych i poprawę stylistyki. Układ hamulcowy to oczywiście perforowane tarcze hamulcowe z czterotłoczkowym zaciskiem hamulcowym ze stopu lekkich metali.
Nowe modele 911 Carrera wyposażone są w tablicę wskaźników wzorowaną na 911 Turbo. Dolna część umieszczonego centralnie obrotomierza służy teraz jako monitor, na którym może być jednocześnie wyświetlana większa ilość informacji. W ustawieniu podstawowym, obok wskaźnika przebiegu całkowitego i dziennego pojawia się np. temperatura zewnętrzna. Istnieje także możliwość indywidualnego wyboru wyświetlanych danych. Komputer pokładowy może podawać np. zasięg kilometrów, który można pokonać na paliwie znajdującym się w zbiorniku.
Obok foteli wyłożonych częściowo skórą, automatycznej klimatyzacji, atermicznych, elektrycznie sterowanych szyb, radioodtwarzacza, immobilizera i alarmu do wyposażenia seryjnego należy również trójramienne koło kierownicy, nowy uchwyt na napoje oraz oświetlony i zamykany kluczykiem schowek.