Na stoisku Porsche znaleźć można jednak także historyczny pojazd z napędem alternatywnym: elektryczne Lohner-Porsche sprzed ponad stu lat, jeden z pierwszych na świecie pojazdów o zerowej emisji zanieczyszczeń, można powiedzieć – przodka samochodów z napędem hybrydowym.
Dzięki wizjonerskiemu zastosowaniu silnika elektrycznego Lohner-Porsche był absolutną sensacją podczas odbywającej się w Paryżu Wystawy Światowej w roku 1900. Obecnie na co dzień pojazd ten można podziwiać w Muzeum Technicznym w Wiedniu. Podróż do Los Angeles to jego pierwsza wyprawa poza granice Europy.
Współczesnym odpowiednikiem Lohner-Porsche jest Cayenne Hybrid, prototyp łączący wyjątkową ekonomiczność w zużyciu paliwa z równie wyjątkową dynamiką jazdy. Zbudowali go inżynierowie Centrum Badań i Rozwoju porsche w Weissach w Niemczech.
Tak zwany Full-Parallel-Hybrid System stworzony przez Porsche dla prototypu Cayenne łączy najlepsze cechy obu napędów tak efektywnie, że model seryjny ma na jednym litrze paliwa przejeżdżać prawie 13 km. Porsche zastosowało nowe podejście do silnika benzynowego V6 i napędu hybrydowego. System równoległy to napęd ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym i sprzęgłem, jego kompaktowy układ daję większa kompatybilność z technologią napędu na obie osie i nie wymaga wielu kompromisów pod względem przestronności wnętrza kabiny. Równie ważnymi zaletami modelu hybrydowego jest zachowanie niskiej wagi pojazdu i dużej dynamiki jazdy.
Cayenne Hybrid ma trafić do salonów sprzedaży przed rokiem 2010.