Z tyłu umieszczono duży spoiler, poprawiający trakcję przy większych prędkościach.
Wiele zmian wprowadzono w zawieszeniu pojazdu. Samochód jest teraz łatwiejszy w prowadzeniu i lepiej trzyma się nawierzchni. Układ zawieszenia można również dostosować do charakterystyki toru dzięki wszechstronnej regulacji prześwitu i twardości.
Pod maską Porsche 911 GT3 RSR umieszczono 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3.8-litra.
Moc 465KM uzyskiwana jest przy 8 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 430Nm rozwijany jest przy 7 250 obr./min. Mimo tego, silnik można "kręcić" aż do 9 400 obr./min., ponieważ dopiero przy tej wartości elektronika ogranicza obroty.
Powstanie jedynie 35 egzemplarzy modelu RSR, które trafią do zespołów wyścigowych na całym świecie.
Cena Porsche 911 GT3 RSR to 349 000 Euro plus VAT.