...– powiedział Anton Hunger, który jako szef PR Porsche AG jest odpowiedzialny za nowe muzeum.
Stalowa konstrukcja hali o powierzchni 5.600 metrów kwadratowych została opuszczona na trzy betonowe podpory jesienią 2007 roku. Zaraz po ustawieniu konstrukcji rozpoczęła się budowa właściwych sal wystawowych. Prace obejmowały między innymi stropy z żelbetonu oraz szerokie rampy i schody.
Doskonale przemyślany plan logistyczny pozwolił na jednoczesny montaż instalacji wewnętrznych, pokrywanie sufitów, ścian i podłóg odpowiednimi okładzinami. Podczas gdy fachowcy w zachodniej części budynku montowali jeszcze ostatnie przewody ogrzewania, wentylacji i wody, we wschodniej części wykonywana była już sucha zabudowa i układano wykładziny podłogowe. "Takie zazębianie się prac stanowiło wyzwanie dla wszystkich pracujących firm, szczególnie jeżeli chodzi o precyzję koordynacji i terminowość" – wyjaśnia Armin Wagner, kierownik projektu ds. budowlanych. Także prace przy pokrytych blachą i szkłem elewacjach nowego muzeum Porsche postępowały bardzo szybko. Odważna architektura tego budynku, ciągle jeszcze ukryta za wysokimi rusztowaniami, nabiera stopniowo konkretnych form.