Wprowadzając Cayenne Turbo S Porsche spełnia życzenia swoich klientów. Na tak zwanych "emerging markets" – nowych, rozwijających się rynkach Europy Wschodniej i Azji wielką popularnością cieszą się sportowo – ekskluzywne SUVy, pozwalające na bardzo dynamiczną jazdę.
Mimo że osiągi nowego Cayenne Turbo S zwiększyły się w porównaniu z Cayenne Turbo (moc 500 KM/ 368 kW), zużycie paliwa przez Turbo S jest takie samo, jak w przypadku Cayenne Turbo (obliczone według nowego europejskiego cyklu jazdy NEFZ).
Z zewnątrz można rozpoznać Turbo S po 21-calowych kołach Cayenne SportPlus ze stopu metali lekkich, poszerzonych nadkolach pokrytych lakierem oraz czterech sportowych końcówkach rur wydechowych wykonanych jako precyzyjne odlewy aluminiowe. Przednie osłony wlotu powietrza są lakierowane w kolorze nadwozia. Nowy, stonowany i elegancki metaliczny, szary lakier "lava" zarezerwowany jest wyłącznie dla Cayenne Turbo S.
W tym sportowym samochodzie terenowym montowane jest seryjnie pneumatyczne zawieszenie oraz regulacja poziomu i wysokości wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM), który – również seryjnie – połączono z systemem aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych - Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz wspomaganiem układu kierowniczego zależnym od prędkości - Servotronic.
Wprowadzając Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) jako wyposażenie indywidualne dla Cayenne, Porsche podkreśla swoją wiodącą pozycję jako producent oferujący dla swoich samochodów niezwykle odporne na ścieranie tarcze hamulcowe z kompozytu ceramicznego z włóknem węglowym.
W nowym roku modelowym, po raz pierwszy w samochodach nienależących do klasy aut sportowych te stworzone specjalnie na tory wyścigowe, supernowoczesne tarcze hamulcowe będą oferowane także w segmencie cechujących się wyjątkową dynamiką SUVów. Tarcze ceramiczne na przednich kołach mają średnicę 410 mm, na tylnych – 370 mm. Z przodu zastosowane zostały nieruchome, sześciotłokowe zaciski aluminiowe, z tyłu zaciski czterotłokowe. PCCB są dostępne jako opcja dla Cayenne Turbo S, a także dla Cayenne S, GTS i Turbo w połączeniu z kołami 20 cali i większymi.
Jakość tego Cayenne z najwyższej półki podkreśla bogate wyposażenie seryjne wnętrza, obejmujące sportowe przednie fotele z pakietem Komfort Memory, tylną kanapę z pojedynczymi, wyprofilowanymi miejscami siedzącymi, listwy na progach ze stali szlachetnej z nazwą modelu oraz dwie ekskluzywne kombinacje kolorystyczne skórzanej tapicerki (czarny/havanna i czarny/stalowoszary) z kontrastowymi szwami, a także dwukolorowe koło kierownicy z wyściełanym wieńcem.
Najnowsza generacja seryjnego systemu multimedialnego Porsche Communication Management PCM z modułem nawigacji z twardym dyskiem oprócz obsługi przez ekran oferuje wiele nowych i łatwych w użytkowaniu funkcji.
Jako opcja w Cayenne Turbo S, podobnie jak we wszystkich innych modelach Cayenne, dostępne są takie elementy jak obsługa głosowa z możliwością wprowadzania celów dla nawigacji w formie całych wyrazów, uniwersalne złącze audio (także dla MP3), Bluetooth do podłączania telefonów komórkowych oraz moduł TV pozwalający na analogowy lub cyfrowy odbiór stacji naziemnych. Montowany seryjnie system nagłośnieniowy BOSE® Surround z 14 głośnikami ma podwyższoną moc nominalną 410 W i może odtwarzać muzykę z płyt audio lub video w formacie 5.1 Discrete Surround.
Zwiększenie mocy Cayenne Turbo S w porównaniu z modelem Cayenne Turbo było możliwe dzięki modyfikacji układu dolotowego i optymalizacji sterowania silnikiem. Podwyższona została nie tylko maksymalna moc, lecz również maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 750 Nm w zakresie prędkości obrotowych od 2250 obr./min do 4500 obr./min.
Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h.