Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie sportowym Porsche bezpośredni wtrysk benzyny wraz z dostępną jako opcja nową skrzynią biegów (PDK) nadaje "jedenastce" jeszcze bardziej sportowy charakter.
Równocześnie nowe technologie pozwoliły poprawić i tak już wzorcową wydajność - Carrera coupe z PDK zużywa zaledwie 9,8 litra benzyny na 100 km. Zużycie paliwa we wszystkich nowych Carrerach nie przekracza granicznej wartości 11 litrów na 100 km. Dzięki temu emisja CO2 zmniejszyła się o około 15%.
W Carrerze 911 z silnikiem 3,6 l moc wzrosła o 20 KM do 345 KM (254kW). Moc większą o 30 KM ma Carrera S z silnikiem 3,8 l – 385 KM (283kW). Dzięki tym parametrom Carrera S coupe osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.
W "jedenastkach" nowej generacji po raz pierwszy dostępna jest jako opcja skrzynia biegów PDK. Dysponuje ona 7 biegami do przodu i łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej oraz dynamikę przełączania sekwencyjnej skrzyni sportowej. Ponieważ PDK dysponuje także funkcją automatyczną zastępuje w modelach Carrera i Carrera S stosowaną dotychczas skrzynię Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanym i adaptacyjnym programom przełączania PDK poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie paliwa.
Porsche opracowało zasadę zmiany biegów z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł – bez utraty siły ciągu i przerw w przełączaniu – 25 lat temu dla sportu motorowego. Kierowcy legendarnych samochodów ze Stuttgartu mogli przyspieszać szybciej niż konkurencja, dodatkowo trzymając obie ręce na kierownicy.
Carrera coupe z nową siedmiobiegową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla klientów, którzy oczekują optymalnej dynamiki Porsche oferuje dodatkowo do PDK pakiet Sport Chrono Plus z polepszającym przyczepność kół w momencie ruszania Launch Control, które umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s.
Nowa generacja 911 rozpoznawalna jest poprzez innowacje stylistyczne w przedniej i tylnej części nadwozia oraz nową technikę świetlną wykorzystującą diody LED. Sylwetka nowej 911tki jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej oraz biksenonowym reflektorom – wyposażenie seryjne we wszystkich nowych modelach Carrera – a także diodowym światłom tylnym. Jako dodatkową opcję zwiększającą bezpieczeństwo Porsche oferuje dla wszystkich modeli dynamiczne oświetlenie zakrętów.