Moc większą o 30 KM ma Carrera S z silnikiem 3,8 l – 385 KM (283kW). Dzięki tym parametrom Carrera S coupe osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.
W "jedenastkach" nowej generacji po raz pierwszy dostępna jest jako opcja skrzynia biegów PDK. Dysponuje ona 7 biegami do przodu i łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej oraz dynamikę przełączania sekwencyjnej skrzyni sportowej. Ponieważ PDK dysponuje także funkcją automatyczną zastępuje w modelach Carrera i Carrera S stosowaną dotychczas skrzynię Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanym i adaptacyjnym programom przełączania PDK poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie paliwa. Porsche opracowało zasadę zmiany biegów z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł – bez utraty siły ciągu i przerw w przełączaniu już 25 lat temu dla sportu motorowego.
Kierowcy legendarnych samochodów ze Stuttgartu mogli przyspieszać szybciej niż konkurencja, dodatkowo trzymając obie ręce na kierownicy.
Carrera coupe z nową, siedmiobiegową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla klientów, którzy oczekują optymalnej dynamiki Porsche oferuje dodatkowo do PDK pakiet Sport Chrono Plus z polepszającym przyczepność kół w momencie ruszania Launch Control, które umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s.
Nowa generacja 911 to przede wszystkim innowacje stylistyczne w przedniej i tylnej części nadwozia oraz nowa technika świetlna, wykorzystującą diody LED. Sylwetka nowej 911tki jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej oraz biksenonowym reflektorom – to wyposażenie seryjne we wszystkich nowych modelach Carrera – a także diodowym światłom tylnym. Jako dodatkową opcję zwiększającą bezpieczeństwo Porsche oferuje we wszystkich modelach dynamiczne oświetlenie zakrętów.