Podwójny jubileusz 50-cio lecia. 25 kwietnia 1952 roku o godzinie 12.30 pierwszy premier Reinhold Maier obwieścił w Stuttgarcie utworzenie Badenii - Wirtembergii. Pół wieku minęło także od chwili, gdy Ferry Porsche narysował na serwetce w pewnej nowojorskiej restauracji pierwszy projekt herbu, który miał zdobić jako znak firmowy, samochody sportowe ze Stuttgartu - Zuffenhausen.
25 kwietnia 2002 roku odbyły się uroczyste obchody tego okrągłego, podwójnego jubileuszu. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG złożyło Badenii - Wirtembergii gratulacje z okazji 50-tej rocznicy jej istnienia organizując uroczysty pochód przez stolicę landu. Dokładnie pięćdziesiąt samochodów, prowadzonych przez pracowników, członków zarządu i przedstawicieli Porsche AG oraz wiele znanych osobistości ze świata polityki, gospodarki i sportu, udokumentowało produkcję firmy z Zuffenhausen od 1952 roku do dnia dzisiejszego.
Naturalnie nie zabrakło znanego na całym świecie herbu, od pół wieku widocznego na kierownicach, maskach i obręczach kół sportowych aut Porsche. Ze swoimi sześcioma stylizowanymi rogami jeleni na złotym tle i czarno - czerwonymi poprzecznymi pasami przypomina on wyraźnie herb byłego landu Wirtembergia - Hohenzollern. W centrum, jako symbol siedziby Porsche - Stuttgartu - pręży się skaczący czarny koń, obecny także w herbie miasta. A nad tym wszystkim króluje nazwa Porsche.
Pierwszy samochód sportowy typu 356 z nowym herbem na kierownicy został wyprodukowany w 1952 roku. Przedtem o przynależności do rodziny Porsche świadczył tylko prosty napis z przodu samochodu. Trzy lata później herb pojawił się także na uchwycie pokrywy przedniego bagażnika. Przy późniejszych modelach Porsche zrezygnowano z uchwytu, jednak herb umieszczany jest nadal w tym samym miejscu, jako znak rozpoznawczy samochodów sportowych z Zuffenhausen.
Dzięki swoim wielkim sukcesom w międzynarodowych wyścigach samochodowych na początku lat 50-tych, Porsche stało się wkrótce znane także poza granicami Niemiec jako producent wyjątkowych aut sportowych.
Tym samym znany stał się także emblemat firmy. Wraz ze stale rosnącą liczbą entuzjastów Porsche na całym świecie, wzrósł także prywatny popyt na logo tej firmy, które po pewnym czasie można było znaleźć w pokojach i szafach - jako proporczyk, znaczek do wpinania, naklejkę, spinkę do mankietów, nadruk na koszulce lub plakat. Niektórzy miłośnicy tej marki nadają nawet swoim kwietnikom w przydomowych ogródkach kształt i kolory tego herbu, inni noszą zrobione na drutach swetry z odpowiednim wzorem.
Chronione prawnie logo Porsche, które może być obecnie wykorzystywane komercyjnie tylko za wyraźną zgodą Porsche AG, stało się jednym z najsławniejszych znaków firmowych na świecie. Jest ono symbolem mitu Porsche i międzynarodową kwintesencją fascynacji, jaką budzą do dnia dzisiejszego samochody sportowe Q}Made in Zuffenhausen".