Po najszybszej w historii Porsche zmianie generacji w dniach 4–19 października nad Sekwaną wystąpi dziesięć modeli serii 911 – od Carrery Coupe do Targi 4S, wszystkie z nowymi elementami stylistycznymi i z nową technologią. Najnowsza generacja 911 to jedyna na świecie seria samochodów sportowych w pełni wyposażona w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Nowe jednostki napędowe znacznie poprawiają i tak już doskonałą moc i efektywność klasycznych sześciocylindrowych silników typu bokser. Dzięki nowoczesnej technologii układu wydechowego i silnika spełniają one surowe normy emisji spalin – europejską EU5 i amerykańską LEV II.
Boxster S Porsche Design Edition 2 i Cayman S Sport
Ofertę samochodów sportowych z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełniają „od góry” dwie nowości, które również po raz pierwszy zostaną zaprezentowane w Paryżu: Boxster S Porsche Design Edition 2 i Cayman S Sport osiągają moc 303 KM (223 kW) z 3,4 litra pojemności silnika, czyli o osiem KM więcej niż dotychczasowe wersje „S”.
Oba modele dysponują ekskluzywnymi elementami wyposażenia podkreślonymi wyjątkową stylistyką samochodu. Boxster S Porsche Design Edition 2, produkowany w limitowanej serii 500 egzemplarzy, będzie całkowicie biały.
Bardziej kolorowe – i jeszcze bardziej sportowe – jest coupe Cayman S Sport, również produkowane w ograniczonej ilości 700 sztuk. Klient będzie miał do wyboru sześć kolorów lakieru bez dodatkowych efektów, w tym spektakularny zielony i pomarańczowy, charakterystyczne dla ostatnich 911 GT3 RS.
Obok sześciocylindrowego silnika typu bokser o mocy 303 KM niepowtarzalną dynamikę jazdy zapewniają również montowany seryjnie Porsche Active Suspension Management (PASM) z obniżonym o dziesięć milimetrów zawieszeniem oraz pięciomilimetrowe dystanse pod 19-calowymi kołami.
Rajdowe geny: Cayenne S Transsyberia
Ukłonem wobec sportowych sukcesów jest Cayenne S Transsyberia, również debiutujące
w Paryżu. Podobnie, jak wytrzymałe samochody startujące w rajdzie Transsyberia z Moskwy
do mongolskiej stolicy Ułan Bator, wersję przeznaczoną do ruchu po drogach publicznych
wyposażono w znany z Cayenne S bezsprężarkowy silnik 4,8 litra V8 i oszczędny
bezpośredni wtrysk benzyny. Jednak pod maską pracuje mocniejszy wariant silnika
z Cayenne GTS, uzyskujący moc 405 KM (298 kW) przy 6.500 obr./min i dysponujący
maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm przy 3.500 obr./min.