Porsche 911 Carrera będzie miało teraz wyjątkowo sportowego i atletycznego brata, jeszcze szybszego i mocniejszego. W marcu 2003 roku Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart wprowadzi do sprzedaży model 911 GTS z jednostką napędową o mocy 381 KM (280 kW) - o 21 KM silniejszą od swojego poprzednika. W porównaniu z modelem Carrera, Porsche 911 GTS ma moc większą o 61 KM przy niezmienionej pojemności skokowej. Nowe GTS osiąga maksymalną prędkość 306 km/h. Moc przypadająca na 1 litr pojemności silnika - 77,8 kW, sprawia, że ta 3,6-litrowa jednostka napędowa typu bokser jest jednym z najmocniejszych na świecie silników wolnossących w swojej klasie. Na sprint od O do 200 km/h z natychmiastowym hamowaniem do O GTS potrzebuje tylko 19,7 sekundy.
Inżynierowie z Centrum Rozwoju Porsche Weissach skonstruowali model GTS od nowa. Czysta przyjemność z jazdy, wysoki poziom bezpieczeństwa i konsekwentnie realizowana zasada lekkiej konstrukcji przyświecały pracom projektowym. Wszystko podporządkowano jednemu celowi: sportowej i jednocześnie bezpiecznej jeździe.
Dodatkowa moc została uzyskana dzięki odpowiedniemu zwiększeniu prędkości obrotowej. Czerwony zakres obrotomierza rozpoczyna się teraz - w zależności od przełożenia - dopiero przy 8200 obr/min. Dzięki temu nowe 911 GTS uzyskuje prędkość obrotową aż o 400 obrotów większą niż jego poprzednik, co wpływa korzystnie przede wszystkim na przyspieszenie. Do 100 km/h GTS rozpędza się w 4,5 sekundy, czyli o trzy dziesiąte sekundy szybciej od swojego poprzednika, aby osiągnąć prędkość 160 km/h potrzebuje tylko 9,4 sekundy (poprzedni model 10,2 sekundy). Już od 2000 obr/min dostępne jest co najmniej 80 procent maksymalnego momentu obrotowego, wynoszącego 385 Nm (przedtem 370 Nm). Aby skrzynia biegów mogła stawić czoła tej zwiększonej mocy wyposażono ją w chłodzenie oleju ATF i rozbryzgowe smarowanie oraz wzmocniono jej istotne elementy.
Zmiany wprowadzono także w sportowym podwoziu GTS, którego punkt ciężkości został obniżony w stosunku do modelu 911 Carrera o 30 mm. Dzięki nowym, szerszym, a mimo to lżejszym kołom uzyskano wyższe wartości przyspieszenia podłużnego i poprzecznego. Szerokość obręczy osi przedniej wzrosła z 8 do 8 1/2 cala, założono na nie opony 2351 40 ZR 18. Obręcze tylnej osi mierzą teraz 11 zamiast 10 cali, a opony mają rozmiar 295/30 ZR 18.
Udoskonalony został także układ hamulcowy. Przednia oś GT3 wyposażona jest w mocniejsze sześciotłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcowe (dotychczas czterotłoczkowe). Średnica przednich tarcz hamulcowych wzrosła o 20 milimetrów i wynosi teraz 350 mm. Tarcze te posiadają opatentowane przez firmę Porsche kanały chłodzące. Zmodyfikowano również system ABS (5.7), który działa jeszcze szybciej i dokładniej, a także ma mniejszy ciężar.
Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe - Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), które sprawdziły się już w 911 GT2 oraz w 911 Turbo i Carrera 4S. Optycznym znakiem rozpoznawczym nowego GTS jest mocno pokreślone tylne skrzydło z możliwością regulacji. Zapewnia ono doskonałe trzymanie się drogi i zwiększoną siłę docisku przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Doświadczenia zdobyte w wyścigach z udziałem modelu GT3 Cup zostały wykorzystane podczas prac projektowych w tunelu aerodynamicznym. Nowy kształt nadano tylnej części samochodu. Dzięki temu GTS uzyskało doskonały w tej klasie pojazdów współczynnik oporu powietrza cw=0,30.
Wyjątkową dynamikę jazdy specjaliści Porsche uzyskali bez jakichkolwiek systemów regulacji podwozia, które mogłyby zakłócić przyjemność czerpaną z jazdy tym samochodem. Wszystkie elementy są tak skonstruowane i dopasowane, aby spełniały wysokie wymagania stawiane pojazdom poruszającym się po zamkniętych torach wyścigowych. Dlatego GTS dostępne będzie bez dopłaty także w wersji Clubsport o takiej samej mocy silnika 280 kW (381 KM).
Porsche 911 GTS będzie kosztowało w Niemczech 102.112 Euro (z podatkiem VAT).