Wśród wielu premier, jakie odbyły się na paryskim autosalonie znalazł się także projekt Porsche Carrera GT. Według producenta już bardzo niewiele brakuje do seryjnej produkcji tego sportowego samochodu o najwyższych osiągach. W 2003 roku na rynek ma zostać wypuszczona niewielka ekskluzywna seria Carrery GT w ilości 500 szt. Decyzję o rozpoczęciu produkcji seryjnej Porche uzależniło jednak od reakcji rynku. W projekcie tym wykorzystano prawie wyłącznie technikę znaną z samochodów wyścigowych - dotyczy to podwozia, hamulców, nowego silnika V10 i sześciobiegowej skrzyni. W zamierzeniu producenta Porche Carrera GT ma być nadającym się do użytku codziennego samochodem wyścigowym.
Aby okazać się godnym takiego miana Carrera GT z silnikiem 5,5-litrowym osiągać będzie moc aż 558 KM i moment obrotowy 600 Nm. Podczas jazdy wskazówka obrotomierza sięgać będzie nawet 8000 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zająć Carrerze tylko 4 sekundy. Roadster o wadze 1250 kg rozwinie prędkość 200 km/h już po 10 sekundach. Prędkość maksymalna ma wynosić 330 km/h. Jak podaje Porsche są to wszystko wielkości wyjściowe i mogą się jeszcze zmienić (czyt. zwiększyć) w wersji seryjnej. Koła i hamulce odpowiadają sile napędu: z przodu zamontowane będą 19-calowe koła z oponami 255 a z tyłu 20-calowe koła z oponami 335. Duża średnica kół pozwala także na zastosowanie dużej średnicy tarcz hamulcowych wykonanych z ceramiki - 380 mm.
Pomysłowością wykazało się Porsche także przy zagadnieniu pasywnego bezpieczeństwa - klatka bezpieczeństwa i stworzony specjalnie dla otwartych samochodów system bocznych poduszek powietrznych POSIP (Porsche side impact protection) mają w pełni chronić kierowcę. Z zewnątrz Carrera GT prezentuje styl typowy dla Porche. Charakterystyczna maska, duże kanały wlotowe powietrza na przedzie i za drzwiami nadają jej niezwykle dynamicznego wyglądu. Sportowy charakter auta podkreślają proporcje strony bocznej - skierowany ku przodowi kokpit i długi odstęp pomiędzy drzwiami a osią tylną. We wnętrzu dominują dwa materiały: aluminium i skóra. Cechą charakterystyczną zastosowanego wzornictwa jest wykończona aluminium i podciągnięta aż pod kokpit konsola środkowa. Sportowe siedzenia obite brązową gładką skórą i czarnym nubukiem ze względu na wymogi dotyczące zachowania niewielkiej wagi nie mają zbyt wielu funkcji technicznych.
Wyjątkowa jest deska rozdzielcza z kolorowym monitorem TFT. Pokazuje on dane potrzebne podczas wyścigów - takie jak ciśnienie oleju i średni czas przejazdu - ale odczytamy na nim także informacje potrzebne podczas zwykłej jazdy, takie jak częstotliwość nadajnika radiowego czy ustawienia klimatyzacji. Mimo zastosowania ekranu ilość obrotów silnika nadal odczytujemy na klasycznym, okrągłym, centralnie położonym obrotomierzu.