...krótszymi przełożeniami skrzyni biegów oraz zoptymalizowanym zawieszeniem.
Odmiana RS napędzana jest wolnossącym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3.8-litra i mocy 450 KM. To o 15 KM więcej od wersji GT3 i o 35 KM od poprzedniej generacji 997 RS. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez sześciobiegową przekładnię manualną o krótkich przełożeniach. Porsche nie podało jeszcze oficjalnych danych dotyczących osiągów, jednak można się spodziewać, że GT3 RS będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h poniżej 4 sekund (435-konny model GT3 potrzebuje na to 4,1 sekundy) oraz osiągnie prędkość maksymalną w okolicach 300 km/h.
Odpowiednią przyczepność w zakrętach zapewniają szerokie opony 245/35 ZR 19 z przodu i 325/30 ZR 19 z tyłu, które nałożono na 19-calowe obręcze ze stopów lekkich. GT3 RS zostało także wyposażone w specjalnie zestrojony system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) zapobiegający przemieszczaniu się układu napędowego w nadwoziu pojazdu.
Nowy pakiet aerodynamiczny, w którego skład wchodzi ogromny tylny spoiler, generuje jeszcze większą siłę docisku, niż w modelu GT3. Nadwozie wyróżnia się także czerwonymi akcentami kolorystycznymi oraz nowym pasem przednim i tylnym. Całość uzupełnia lekki układ wydechowy z dwiema końcówkami umieszczonymi centralnie.
Porsche 911 GT3 RS wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec roku.