Zmianie uległo niemal całe nadwozie dzięki zastosowaniu poszerzającego body kitu w skład, którego wchodzą m.in. nowe przedni zderzak ze spoilerem z włókna węglowego, boczne fartuchy, tylny zderzak, nad którym miejsce znalazł wyścigowych rozmiarów spoiler, do tego mocno poszerzone nadkola przednie i tylne oraz lusterka boczne wykonane z włókna węglowego. Na wyposażonych w centralne mocowanie, 3-częściowych, 18-calowych felgach aluminiowych BBS RS zamontowano wyczynowe opony Pirelli. Dodatkowo zmodyfikowano zawieszenie i zastosowano nowy układ wydechowy Super Sprint "Magnum".
Również wnętrze pojazdu zostało poddane pewnym zmianom. Deskę rozdzielczą wykonano z włókna węglowego a oryginalne fotele zastąpiono "kubłami" Recaro GT3 wyposażonymi w 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, do tego wszystkiego dołożono klatkę bezpieczeństwa, która skutecznie usztywniła całe nadwozie. Z luksusów pozostały jedynie fabryczne klimatyzacja i system audio.
Ale nie sam wygląd świadczy o aucie, dlatego poprzez chip tuning moc jednostki napędowej zwiększono z 295 do 310 KM. Owszem, to niezbyt dużo, ale inżynierowie z XTR Carchip Tuning obiecują, że już wiosną przyszłego roku zafundują autu dwie turbosprężarki, które pozwolą wyzwolić z silnika moc 850 KM.
Mimo swego iście "torowego wyglądu", Cayman S X-Wide od XTR Carchip Tuning posiada pełnoprawną homologację drogową.
Tutaj można zobaczyć zdjęcia Porsche Cayman S X-Wide od XTR Carchip Tuning.