Niewielka jednostka napędowa będzie rozwijała moc około 200 KM przy emisji dwutlenku węgla w granicach 180 g/km. To niewiele jak na auto sportowe, a z drugiej strony i tak za dużo biorąc pod uwagę wytyczne Unii Europejskiej. Według najnowszych ustaleń, duże koncerny samochodowe będą musiały obniżyć emisję CO2 w swoich flotach do 120 g/km do roku 2012. W przypadku firm produkujących poniżej 300 000 aut rocznie, w 2012 roku wymagane będzie jedynie 25-procentowe obniżenie poziomu emisji w stosunku do roku 2006. Porsche produkuje poniżej 300 000 sztuk rocznie jednak należy do potężnej Grupy VW, dlatego nie wiadomo, które przepisy UE będą obowiązywały w tym przypadku.
Obecnie w Porsche Boxster stosowane są silniki typu bokser o pojemności 2,9 litra i 3,4 litra. Należą one do tej samej rodziny, co niezwykle efektywne silniki wprowadzone niedawno do serii 911-tek. Podstawowa jednostka napędowa osiąga teraz moc 255 KM przy 6 400 obr./min, czyli o 10 KM więcej, niż poprzedni model o pojemności 2,7 litra.
Sześciocylindrowy silnik w modelu Boxster S dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny ma o 15 KM większą moc niż dotychczas, czyli 310 KM przy 6 400 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK. Z tą skrzynią biegów Boxster S przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, a Boxster w 5,8 sekundy.