Po raz pierwszy od 1977 roku firma Porsche wprowadza na rynek jednoczesnie dwa nowe modele "jedenastek": 911 Carrera o mocy 239 kW (325 KM) z silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 litra oraz 911 Carrera S z silnikiem 3,8 o mocy 261 kW (355 KM). Przy momencie obrotowym 400 Nm model S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciagu 4,8 sekundy. Carrera potrzebuje na to dokładnie 5 sekund. Carrera osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, a Carrera S 293 km/h.
Oba modele wyposażone są w nową sześciobiegową skrzynię biegów oraz w zmodyfikowane zawieszenie, które w modelu S obejmuje seryjnie aktywny układ tłumienia. Dla 911 Carrera zawieszenie to jest dostępne jako opcja pod nazwą "Porsche Active Suspension Managment". PASM w "normalnym" ustawieniu zapewnia sportowo komfortową pracę amortyzatorów, natomiast po wciśnięciu przycisku "Sport" amortyzowanie staje się bardziej sztywne, co doskonale pasuje do szybkiego i sportowego stylu jazdy. Obok PASM dla obu modeli oferowane jest -–także jako opcja – obniżone o 20mm sportowe podwozie z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego osi tylnej.
Zmienił się format kół i opon: model 911 Carrera jest seryjnie wyposażony w koła 18J o rozmiarez 8J x 18 z oponami 235/40 ZR 18 z przodu i 10J x 18 z oponami 265/40 ZR 18 z tyłu. Carrera S porusza się na 19-calowych kołach 8J x 19 z oponami 235/35 ZR 19 na osi przedniej i 11J x 19 z oponami 295/30 ZR 19 na osi tylnej.
Stylistyka nowego Porsche 911 jest konsekwentną kontynuacją ponad 40-letniej historii tej serii. Dzięki nowemuukształtowaniu sylwetki – między innymi zwiększono rozstaw kół i mocno podkreślono talię – samochód stał się teraz jeszcze bardziej dynamiczny, silny a jednocześnie elegancki. Kolejne elementy nowej stylistyki to okrągłe reflektory przednie, mocniej podkreślone nadkola, nowe lusterka zewnętrzne z podwójnym ramieniem, zmieniony wygląd spoin i zoptymalizowany pod względem aerodynamiki tylny spojler.