Wersja ta zużywa średnio 8,2 litra paliwa na 100 kilometrów, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 193 g/km.
Osiągnięcie dobrej wydajności paliwowej i ekologicznej możliwe było dzięki zastosowaniu nowej ośmiostopniowej przekładni automatycznej Tiptronic S z szerokim zakresem przełożeń, systemu Auto Start Stop, systemu zarządzania temperaturą pracy silnika oraz obwodu chłodzenia przekładni, a także pokładowego systemu odzyskiwania energii, zmiennemu odłączaniu silników oraz nowatorskiej, lekkiej konstrukcji.
Bazowym modelem w gamie będzie Cayenne z 3,6-litrowym silnikiem V6. Mimo zwiększenia mocy silnika do 300 KM, opcjonalna ośmiostopniowa przekładnia Tiptronic S sprawia, że zużycie jest niższe od poprzedniego modelu o około 20 % i wynosi 9,9 l/100 km.
Cayenne Diesel z 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 240 KM (550 Nm) zużywa od 7,4 do 9,3 l/100 km. Dzięki opcjonalnej ośmiostopniowej przekładni Tiptronic S i zmniejszeniu masy samochodu, auto przyspiesza teraz od 0-100 km/h w czasie 7,8 sekundy (poprzednio w 8,3 sekundy).
Zużycie paliwa spadło także znacznie w Cayenne S. Przy wysokim momencie obrotowym i silniku V8 o pojemności 4,8-litra wynosi 10,5 l/100 km. Jednocześnie nowy silnik otrzymał dodatkowe 15 KM mocy (w sumie 400 KM), co znacznie poprawiło osiągi nowego modelu.
To samo odnosi się do Cayenne Turbo, który przy silniku V8 biturbo o pojemności 4,8-litra i mocy 500 KM zużywa 11,5 l/100 km.
Nowe modele Cayenne można już zamawiać w autoryzowanych stacjach dilerskich Porsche, a pierwsze egzemplarze można będzie zobaczyć na polskich ulicach od 8 maja, czyli dnia oficjalnej premiery modelu.
Ceny Cayenne w zależności od wersji wahać się będą między 68 420 a 141 428 Euro.