27 listopada 2004 Porsche AG wprowadzi na rynek nowego Boxstera. Jego sześciocylind rowy silnik o pojemności 2,7 litra i mocy 176 kW (240 KM) jest o 8 kW (12 KM) mocniejszy od stosowanego w poprzednim modelu. Również moc Boxstera S, którego sprzedaż rozpocznie się w tym samym czasie, wzrośnie przy niezmienionej pojemności skokowej 3,2 litra z 191 kW (260 KM) do 206 kW (280 KM). Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Boxster potrzebuje 6,2 sekundy, a Boxster S 5,5 sekundy.
Prędkość maksymalna modelu podstawowego wynosi 256 km/h, natomiast zużycie paliwa wg normy ELI - 9,6 litra na 100 km. Boxster S osiąga prędkość maksymalną 268 km/h, a jego średnie zużycie paliwa to 10,4 1/100 km (norma EU).
Gwarantując jeszcze większą przyjemność jazdy oraz zwiększone bezpieczeństwo aktywne i pasywne Boxster chce ugruntować czołową pozycję w segmencie roadsterów. Większe koła i ich szerszy rozstaw wyraźnie podkreślają zmodyfikowaną linię nadwozia. Jednocześnie świadczą o wzroście mocy obu modeli. Nowy przód auta nawiązuje do "jedenastki", ale mimo to można w nim znaleźć typowe cechy Boxstera. Charakterystyczna jest nowa koncepcja świateł przednich - reflektory główne oddzielono od świateł przednich, które zintegrowano z reflektorami przeciwmgielnymi i umieszczono w zderzaku.
Patrząc z boku można zauważyć powiększone wloty powietrza przed tylną osią, mocno podkreślone progi i większą płaszczyznę okien przy przejściu ze słupka B do dachu oraz nowe, większe obręcze kół. Wersja 2,7 litra będzie poruszać się seryjnie na kołach 17 calowych, Boxster S - na kołach 18-calowych.
Napęd w nowym Boxsterze przenoszony jest przez zmodyfikowaną, pięciobiegową przekładnię manualną, a w modelu S - przez nową skrzynię sześciobiegową.
Zmiana biegów w obu wariantach została tak udoskonalona, że skok dźwigni zmiany biegów jest teraz znacznie krótszy. Jako opcja dostępna jest dla obu samochodów pięciobiegową przekładnia Tiptronic S. Boxster jest pierwszym na świecie roadsterem, którego wyposażono w poduszkę powietrzną chroniącą głowy pasażerów w przypadku zderzenia bocznego. Poduszka ta otwiera się z "parapetu" szyby bocznej w drzwiach i w połączeniu z poduszką boczną typu Thorax chroniącą tułów umieszczoną w zewnętrznym boku oparcia fotela, stanowi bardzo skuteczną ochronę głowy.