3,8-litrowego silnika typu boxer, jednak szwajcarscy inżynierzy zdołali poprawić ten wynik.
Sportec „580” posiada sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z wydajnymi konwerterami katalitycznymi i dwoma podwójnymi końcówkami o średnicy 70 mm. W układzie wydechowym zamontowano także parę „przepustnic dźwiękowych”, które umożliwiają właścicielowi samochodu wybranie odgłosu, jaki będzie wydawać pojazd – wystarczy, że użyje do tego pilota, stanowiącego element pakietu ulepszeń firmy Sportec.
Standardowe filtry powietrza Porsche wymieniono na wydajniejsze elementy marki Sportec oraz przeprogramowano jednostkę kontrolną silnika. Przyniosło to ciekawe rezultaty w postaci zwiększenia mocy do 580 KM przy 6500 obr./min. i maksymalnego momentu obrotowego o wartości 800 Nm, dostępnego już przy 3500 obr./min.
Nie udokumentowano jeszcze osiągów Porsche 997 Turbo po konwersji, jednak ocenia się, że rozpędzenie go od 0 do 100 km/h będzie zabierać ok. 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna, jaką będzie mogło osiągnąć auto to 317 km/h.
Sportec skoncentrował się nie tylko na samym zwiększeniu mocy silnika, lecz również na polepszeniu własności jezdnych. Dzięki temu w zakresie 2700-5500 obr./min. kierowca zawsze może korzystać z momentu obrotowego o wartości ponad 700 Nm.