...charakter przy zachowaniu odpowiedniego poziomu komfortu oraz offroadową charakterystykę jazdy z dużą oszczędnością w zużyciu paliwa (poniżej 10 l/100 km).
Wyposażone w 8-biegową, automatyczną przekładnię Tiptronic S z systemem Auto Start Stop, nowe Cayenne zużywa średnio 9,9 l paliwa na 100 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (Nowa metoda pomiaru zużycia paliwa przez samochody osobowe. Test trwa 1180 s, pojazd przez 1/3 tego czasu porusza się z prędkością 50 km/h w symulowanych warunkach miejskich. Przez kolejną 1/3 część czasu jedzie z prędkością 90 km/h na najwyższym biegu, a w ostatniej części testu rozpędza się do 120 km/h, symulując jazdę autostradą. W trakcie badania silnik jest rozgrzany, a temperatura otoczenia wynosi od 20 do 30 stopni Celsjusza). Wynik ten jest o ok. 20% lepszy od rezultatów osiągniętych w przypadku poprzedniej wersji Cayenne. Cayenne Diesel również może się pochwalić podobnymi osiągnięciami – przedtem zużywał 9.3 l oleju na 100 km teraz zaledwie 7,4 l, przy czym emisję CO2 zredukowano jednocześnie do 195 g/km.
Cayenne napędza 3,6-litrowa jednostka benzynowa V6 o mocy 300 KM standardowo współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. W tej wersji pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7,5 sekundy (przy zastosowaniu skrzyni Tiptronic S w 7,8 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
Trzylitrowy silnik V6 w Cayenne Diesel dostarcza mocy maksymalnej o wartości 240 KM, przyspieszając samochód od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 218 km/h. W tym wariancie standardowo montowana jest skrzynia Tiptronic S z funkcją Auto Start Stop.