...prezentując nową, szybszą, lżejszą i udoskonaloną wersję swojego supersamochodu SPR1. Nowy model będzie nosić nazwę SPR1R i został wymyślony, zaprojektowany i skonstruowany przez zespół techniczny Sportec w oparciu o model Porsche 911 Turbo.
Może pochwalić się 3,6-litrowym silnikiem T80 M bi-turbo o mocy 858 KM oraz stałym napędem na wszystkie koła.
Podobnie, jak w przypadku SPR1, SPR1R posiada tytanowe korbowody, aktywne zawieszenie oraz ceramiczne tarcze hamulcowe w stylu tych, używanych w bolidach Formuły 1. Mniejszą wagę, większą dynamikę i podwyższony poziom bezpieczeństwa w porównaniu z poprzednim modelem uzyskano dzięki zastosowaniu kompozytowych paneli nadwoziowych wykonanych z połączenia włókna węglowego i kevlaru, kutych felg z lekkich stopów, zintegrowanej klatki bezpieczeństwa i wspomnianych już, ceramicznych tarcz hamulcowych.
Ogólnie waga SPR1R w porównaniu z SPR1 jest mniejsza o 50 kilogramów i wynosi 1295 kg, co czyni dzieło Sportecu jednym z najlżejszych supersamochodów na rynku (dla porównania: Bugatti Veyron waży 1990 kg).
Oprócz tego Sportec wyposażył SPR1R w system kontroli trakcji regulowany przez kierowcę za pomocą ekranu dotykowego zamontowanego na konsoli środkowej. Ekran pozwala także monitorować w czasie rzeczywistym kluczowe dane dotyczące pracy silnika. A ten nie próżnuje – potrafi rozpędzić SPR1R od 0 do 100 km/h w 3 sekundy (podobnie, jak w poprzedniej wersji), natomiast informacja o osiągnięciu prędkości 300 km/h pojawia się o 0,9 sekundy wcześniej niż miało to miejsce w przypadku SPR1. Prędkość maksymalna 380 km/h pozostała bez zmian.
SPR1R zadebiutuje w dniach 21-21 lipca na wystawie Salon Prive w Londynie.