...– serię limitowaną do 356 egzemplarzy. Dwuosobowy pojazd różni się znacznie od pozostałych przedstawicieli rodziny 911-tek.
Ma zawieszenie obniżone o 60 mm, mocniej pochyloną szybę przednia, sportową maskę silnika o bardziej płaskich konturach i charakterystyczną twardą pokrywę przedziału, w którym mieści się miękki, składany dach. To sprawia, że nadwozie tego pojazdu z napędem na tylną oś i rozstawem kół poszerzonym o 44 mm tyle jeszcze bardziej wyróżnia się z tłumu. Nowe Porsche 911 Speedster będzie miało swoją światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu.
Nowe Porsche 911 Speester łączy klasyczne cechy tego typu sportowych modeli producenta z Zuffenhausen z poprawionymi osiągami aktualnej generacji 911-tek. 3,8-litrowy silnik dostarcza mocy 408 KM, o 23 KM więcej w porównaniu z 911 Carerra S. Średnia konsumpcja paliwa na poziomie 10,3/100 km (w nowym europejskim cyklu jazdy) stawia go w jednym rzędzie z modelem 911 Carrera S Cabriolet bez pakietu Powerkit.
Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia PDK przenosi moc na tylną oś zaopatrzoną w standardową blokadę dyferencjału. Aktywne zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz ceramiczno-kompozytowe hamulce również należą do wyposażenia standardowego. Zespół inżynierów Porsche poprawił także system antykapotażowy, który także należy do podstawowego wyposażenia w modelach Porsche z otwartym dachem.
Koncepcję Speedstera stworzyło Porsche Exclusive – należący do firmy oddział „tuningowy”, specjalizujący się w indywidualizacji pojazdów tej marki i tworzeniu krótkich serii. Model 911 Speedster zapowiada 25 rocznicę powstania Porsche Exclusive, którą Niemcy obchodzić będą w przyszłym roku.
Prezentując standardy charakterystyczne dla Porsche Exclusive 911 Speedster dysponuje niemal wszystkimi elementami wyposażenia opcjonalnego dostępnymi w serii 911. Do zwiększenia atrakcyjności limitowanej edycji przyczynia się także wnętrze – wykończone ręcznie gładką, czarną skórą z licznymi detalami w kolorze lakieru nadwozia.
Elementami ozdobnymi charakterystycznymi tylko dla Speedstera są na przykład: wzór w kratkę zastosowany w środkowej części adaptacyjnych foteli sportowych, przypominający flagę, którą wymachuje się na koniec wyścigów oraz boczne pasy w kolorze nadwozia.
Dla Speedstera przewidziano także specjalny kolor lakieru, oferowany tylko w tym modelu – nosi nazwę „pure blue”. Intensywny, niebieski ocień mocno kontrastuje z przyciemnionymi reflektorami, czarnymi ramkami wokół nich, czarnym otoczeniem szyby przedniej i innymi czarnymi elementami nadwozia. Na życzenie Speedster jest też dostępny w kolorze „Carrara White”. Wyposażono go także w specjalny fartuch przedni, fartuchy boczne i wyrazisty fartuch tylny.
Pierwszy Speester, który pojawił się na rynku w 1953 roku był purystycznym samochodem sportowym bazującym na modelu Porsche 356. Wyposażono go w dwa sportowe fotele kubełkowe, drzwi z szybami z tworzywa sztucznego i skróconą, elegancko zakrzywioną szybę przednią.
W 1988 r. Speedster oparty o model 911 Carrera świętował swoje odrodzenie w unowocześnionej wersji. To wtedy po raz pierwszy pokrywa przedziału mieszczącego składany dach nabrała swojego charakterystycznego kształtu. W latach 1993/1994 powstała kolejna wersja modelu 911 Carrera, do której dołączono kolejny wariant Speedstera. Teraz będziemy mieli okazję cieszyć się kolejną odsłoną tego pojazdu.
W Niemczech 911 Speedster będzie kosztować od 201 681 euro brutto (z 19% VAT). W salonach sprzedaży pojawi się w grudniu tego roku.