Przejechanie odcinka 20,6 km – bo tyle liczy Nordschleife – zajęło mu siedem minut i czternaście sekund. Rok przed rozpoczęciem produkcji supersportowy samochód z napędem hybrydowym ze stajni Porsche potwierdził więc, że znacznie przekroczył oczekiwania projektantów dotyczące potencjału dynamicznego i osiągów.
Dr Frank Walliser, szef projektu 918 Spyder tak skomentował to wydarzenie:Uzyskując wspaniały czas okrążenia Nordschleife: siedem minut i czternaście sekund prototyp 918 Spyder już w pełni potwierdził, że naszą koncepcję można zrealizować poświęcając na to zaledwie parę miesięcy na torze.
Czas okrążenia Nordschleife zarejestrowany przez prototyp Porsche 918 Spyder to jeden z najlepszych wyników, jakie kiedykolwiek uzyskał pojazd dopuszczony do ruchu drogowego wyposażony w standardowe ogumienie produkcyjne. Supersportowa hybryda typu plug-in o mocy ponad 795 KM podczas testów używała produkcyjnych opon wyprodukowanych przez Michelina oraz opcjonalny pakiet „Weissach” obejmujący modyfikacje poprawiające osiągi.
Porsche 918 Spyder to sportowy, dwuosobowy pojazd, pierwszy model niemieckiej marki wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Napęd składa się z 4,6-litrowego silnika V8 o mocy 580 KM współpracującego z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG oraz dwóch motorów elektrycznych dostarczających dodatkowych 218 koni mechanicznych. Moc przekazywana jest na tylną oś.
Sportowy samochód rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 2,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ponad 330 km/h emitując przy tym tylko 70 g CO2/km i spalając 3 l paliwa na 100 km. Porsche 918 Spyder zadebiutowało w 2010 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.