4,8-litrowy silnik biturbo w Cayenne Turbo S ma o 50 KM więcej w porównaniu z modelem Cayenne Turbo. Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy i potrafi rozpędzić się do prędkości 282 km/h.
Przygotowane do maksymalnie dynamicznej jazdy Porsche zostało wyposażone w system Porsche Dynamic Chassis Control z dwoma aktywnymi amortyzatorami niemal całkowicie kompensującymi pochylenie nadwozia na zakrętach. Ma także system Porsche Torque Vectoring Plus oferujący zmienny rozdział momentu na koła tylnej osi poprzez sterowaną elektronicznie blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. PTV Plus optymalizuje także reakcje na ruchy kierownicy i precyzję sterowania odpowiednio wyhamowując prawe lub lewe tylne koło. Do wyposażenia standardowego zalicza się również pakiet Sport Chrono. W skład pakietu wchodzi wyświetlacz osiągów, cyfrowy i analogowy stoper oraz przycisk SPORT PLUS. Dodatkowe wskaźniki na kierownicy i tablicy zegarów informują o aktywowaniu klawiszy SPORT i funkcji Launch Control.
Nadwozie Porsche Cayenne Turbo S wyróżnia się czarnymi, błyszczącymi, przednimi wlotami powietrza i obudowami lusterek bocznych w tym samym kolorze. Standardowe 21-calowe obręcze z lekkich stopów 911 Turbo II z plakietkami marki i błyszczącymi, czarnymi akcentami są zarezerwowane wyłącznie dla Cayenne Turbo S, tak jak i podwójne, sportowe końcówki rur wydechowych.
Porsche Cayenne Turbo S o mocy 550 KM zawita do amerykańskich salonów sprzedaży wiosną tego roku.