Jedynym SUV-em z logo Saaba jest model 9-7X, czyli wierna kopia Chevroleta Trailblazer. Powstaje on od kwietnia 2005 roku w zakładach GM Moraine w stanie Ohio wyłącznie z przeznaczeniem na rynek amerykański, dlatego w Europie jest praktycznie nieznany. Ale Saab chce to zmienić i wkrótce zaoferuje na starym kontynencie zupełnie nowy pojazd rekreacyjno-terenowy.
Saab ma szczelnie zapełniony grafik. W tym roku szwedzka firma obchodzi swoje 60-lecie istnienia. Już latem zobaczymy model 9-3 po liftingu i z napędem na cztery koła. Natomiast do 2009 roku, Saab pokaże model 9-1 bazujący na Oplu Astrze czwartej generacji, model 9-5 zbudowany w oparciu o przygotowywaną Vectrę oraz kompaktowego SUV-a, który najprawdopodobniej otrzyma oznaczenie 9-4X. Premiery wersji koncepcyjnej należy oczekiwać na wrześniowych IAA, natomiast wersja seryjna zostanie pokazana w styczniu 2008 na targach w Detroit. Sylwetkę nowego Saaba opracował zespół designerów z europejskiego centrum stylistycznego GM w Russelsheim. Podobno gotowy model seryjny zaprezentowano już wybranej grupie dilerów w USA, gdzie wzbudził ich wielkie zainteresowanie i pochlebne opinie. Prezentujemy Państwu szpiegowskie zdjęcia nowego Saaba wykonane przez reporterów agencji Lehmann kilka dni temu, oraz wizję jego wyglądu ostatecznego. Na zdjęciach widoczny jest samochód będący krzyżówką Saaba 9-7X i Chevroleta Trailblazer. To tzw. "mule car" kryjący napęd i rozwiązania techniczne najnowszego modelu 9-4X. Kiedy nowa szwedzka terenówka pojawi się na rynku czeka ją pojedynek z niemiecką konkurencją w postaci BMW X3, czy mających się wkrótce pojawić Mercedesa MLK i Audi Q5.