Klienci poszukujący dopracowanego, wysmakowanego samochodu z silnikiem wysokoprężnym i o sportowych liniach na pewno zainteresują się nowym Saabem 9-5 2.2 TiD. "Badania wykazały, że nabywcy samochodów klasy wyższej napędzanych czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi mają określone priorytety," mówi Knut Simonsson, dyrektor ogólnoświatowej marki w firmie Saab Automobile. "Poszukują oni komfortu, możliwie najobszerniejszego wnętrza, wysokiego poziomu wyposażenia, świetnego sprawowania się w jazdach długodystansowych, oraz oczywiście niskich kosztów eksploatacji. Wymagania takie wręcz doskonale pokrywają się z mocnymi stronami Saaba 9-5, zwłaszcza w wersji kombi."
Nowy Saab 2.2 TiD jest oferowany w wersjach sedan i kombi, do wyboru jest także przekładnia ręczna lub automatyczna. Samochód stanowi nietuzinkowe połączenie sportowej charakterystyki Saaba 9-5 i niskich kosztów paliwa, co zawsze cechuje napęd dieslowski.
120-konny silnik 2.2 TiD z wałkami wyrównoważającymi posiada koło zamachowe o dualnym rozkładzie mas i jest zamontowany na udoskonalonych poduszkach, co zwiększyło komfort i zredukowało hałas i wibracje silnika. Niebagatelne 120 KM mocy maksymalnej silnik wytwarza przy prędkości obrotowej 4000 obr/min, lecz – co ważniejsze – potężne 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego kierowca ma do dyspozycji już od 1500 obr/min, co umożliwia szybkie i bezpieczne wyprzedzanie.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7 litra na 100 km. Duży zbiornik paliwa o pojemności 75 litrów umożliwia Saabowi 9-5 2.2 TiD przebycie przy jednym tankowaniu odległości aż 1400 kilometrów. Wydłużono też okresy między przeglądami – Saaba 9-5 2.2 TiD oddajemy do przeglądu co 30000 km.
Samochód będzie oferowany w wersjach o dwóch poziomach wyposażenia lub, jak przyjęto mówić w Saabie, "formach": Linear i Arc. Na wielu rynkach model 9-5 2.2 TiD utoruje drogę pozostałym modelom serii 9-5 i spodziewamy się, że w ten sposób Saab zyska mocną pozycję na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku sprzedaży flotowej.
Wraz z pojawieniem się silnika 2.2 TiD nabywcy modeli 9-5 z silnikami wysokoprężnymi po raz pierwszy będą mogli wybrać przekładnię automatyczną. Nowa, pięciobiegowa skrzynia posiada adaptacyjny system zmiany przełożeń, dostosowujący się do zmiennych warunków drogowych, jak wysokość nad poziomem morza czy większe obciążenia przy holowaniu. Saab 9-5 2.2 TiD uzupełni ofertę firmy w segmencie luksusowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi, w którym Saab pojawił się w ubiegłym roku wraz z udanym debiutem 176-konnego Saaba 9-5 3.0 TiD.
Q}Spodziewamy się, że model 9-5 2.2 TiD przysporzy Saabowi wielu nowych klientów. Ci, którzy poszukują oszczędnego w eksploatacji i praktycznie bezobsługowego turbodiesla, nie chcąc przy tym w najmniejszym stopniu rezygnować z jakości, komfortu i obszernego wnętrza samochodu – po próbnej jeździe Saabem 9-5 2.2 TiD nie będą już musieli dalej szukać" - twierdzi Knut Simonsson.