...2.8 V6 turbo klasycznego czterocylindrowego silnika Turbo Power produkcji Saaba.
Charakterystyczne cechy Saaba nowej generacji to aktywne sterowanie, które jeszcze lepiej integruje kierowcę z samochodem oraz innowacyjny system XWD, przynoszący korzyści z nowego, mniejszego, 2-litrowego turbo silnika Saaba. "To daje bardzo zwinny w prowadzeniu pakiet dla serii 9-3", mówi Per Jansson, inżynier ds. integracji samochodów Saab XWD.
"Saab jest najlepiej znany z wykorzystywania małych, czterocylindrowych silników turbo, a nasz system XWD stanowi dla nich idealne połączenie. Jego kompaktowa i wyrafinowana konstrukcja poprawia podział obciążenia, jak również możliwości prowadzenia oraz trakcję".
Stanowiący znak szczególny Saaba, silnik Turbo Power z systemem XWD wprowadza pełen wybór rodzaju trakcji dla wersji Linear, Vector i Aero w najnowszej serii 9-3. Opcjonalnie system XWD zawiera również tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD), nowość w tym segmencie rynku samochodowego.
Wykonany w całości z aluminium, 4-cylindrowy silnik zapewnia moc 210 KM/115 kW przy 5 300 obr/min oraz imponujący moment obrotowy 300 Nm w zakresie 2500 - 4000 obr/min. Dalszym opcjonalnym wyposażeniem modelu XWD z tym silnikiem są: sportowe zawieszenie ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami, większe tarcze hamulcowe oraz 18- lub 19-calowe felgi stopowe.
Saab XWD jest "inteligentnym" aktywnym systemem, który nieprzerwanie rozdziela moment obrotowy z silnika na przednią i tylną oś, zapewniając optymalne prowadzenie i przyczepność we wszystkich warunkach jazdy. Na drodze działa on w sposób niezauważalny i pomaga kierowcy utrzymać stabilność auta poprzez podział momentu obrotowego, który ma na celu przeciwdziałanie zjawiskom nadsterowności lub podsterowności podczas pokonywania zakrętów.
W celu optymalizacji trakcji w trakcie ruszania, Saab XWD wprowadził innowacyjne, wyprzedzające włączanie napędu kół tylnej osi. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów napędu na wszystkie koła, system ten eliminuje potrzebę wykrycia poślizgu przedniego koła przed włączeniem napędu tylnej osi.