Saab zapowiedział na rok 2001 liczne udoskonalenia w modelu Saab 9-3 i Saab 9-5. Na jesieni 2000 dostępne będą już nowe samochody modelu 2001.
Saab 9-3
Po usunięciu 2.0i jako wersji podstawowej także w przyszłości w modelach 9-3 oferowanych będzie więcej jednostek z turbodoładowaniem. Nowym napędem w linii 9-3 jest 2.0t-LPT-Ecopower (low pressure turbo), który dostępny jest w przerobionej wersji. Czterocylindrowy silnik osiąg moc 110 kW (150 KM). Maksymalny moment obrotowy 240 Nm osiąga przy 1800 a 3500 obr/min.
Warto przy tym wspomnieć, że jego poprzednik uzyskiwał 219 Nm przy 3600 obr/min. Prędkość maksymalna to 215 km/h (z automatyczną skrzynią biegów: 210 km/h). Zużycie paliwa według producenta wynosi przeciętnie 8,9 l benzyny super na 100 km. Nowy silnik bazuje na 2-litrowym napędzie pochodzącym z modelu 9-5. Aby zastosować go w 9-3 dokonano kilku przeróbek, takich jak inny układ rozrządu, nowe tłoki do mniejszej kompresji i wzmocnione korbowody. Oprócz przerobionego silnika 2.0t-Ecopower w 9-3 dostępny jest także 2.0 turbo o mocy 151 kW (205 KM) a od października 2000 przerobiona wersja turbodiesla z wtryskiem bezpośrednim TiD. W nowym modelu podniesiono także standard wyposażenia. Wersja podstawowa otrzymała welurową tapicerkę, lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, białe boczne kierunkowskazy, tylni spoiler w kolorze matowej czerni i uchwyt na kubek w desce rozdzielczej. Dodatkowo samochód przystosowano do wbudowania alarmu antywłamaniowego i zmieniarki płyt CD.
Wariant S jako druga co do ekskluzywności wersja wyposażeniowa obejmuje 15-calowe koła z lekkich stopów i jest przystosowany do zamontowania zestawu głośno mówiącego. W połączeniu z silnikiem 2.0 turbo seryjnie dostępny jest układ kontroli trakcji (TCS). Jednocześnie wariant ten wyposażono w usportowione podwozie. Wyposażenie SE udoskonalono poprzez tzw. driving-package czyli tempomat i komputer pokładowy. W wyposażeniu tym seryjnie występują 16-calowe koła z lekkich stopów - odmiana 17-calowa dostępna jest jako opcja. Rurę wydechową pokryto chromem. Wszystkie 9-3 SE otrzymały wygląd zewnętrzny, który dotąd był znakiem rozpoznawczym modeli Aero.
Zarówno w trzydrzwiowym coupe jak i w pięciodrzwiowej limuzynie tylne siedzenia wyposażono w mocowania fotelików dziecięcych, tzw. Isofix .Ułatwiają one znacznie umocowanie fotelika wg. ogólnie stosowanych standardów i dbają dzięki temu o dodatkowe bezpieczeństwo małych pasażerów. Dwa nowe kolory karoserii - laserowa czerwień i stalowa szarość dopełniają oferty.
Saab 9-5
"Okręt flagowy" Saaba oferować będzie w roku 2001 bogatsze niż dotychczas wyposażenie podstawowe. Wyposażenie S otrzymało welurową tapicerkę, popielniczki na drzwiach tylnich, wycieraczki na reflektorach i białe kierunkowskazy boczne. Dodatkowo dużego Saaba przygotowano do wbudowania zmieniarki płyt CD i systemu nawigacyjnego. W połączeniu z silnikiem 2.3t-Ecopower 9-5 otrzymał także chromowaną rurę wydechową. Dodatkowe wyposażenie seryjne w wariancie SE obejmuje kontrolę trakcji (TCS), tempomat oraz lusterko wsteczne z automatycznym przysłanianiem. Ulepszony filtr powietrza we wnętrzu należy do wyposażenia standardowego we wszystkich wariantach. Opcjonalnie w Saabie 9-5 zamontować można czujnik deszczu. Znajduje się on pomiędzy lusterkiem wstecznym a przednią szybą i mierzy przy pomocy podczerwieni stopień wilgotności na szybie, co umożliwia mu regulację prędkości pracy wycieraczek. Silnik 2.3t-Ecopower odczuwalnie zwiększył swoje możliwości - jego moc wzrosła z 125 kW (170 KM) do 136 kW (185 KM). Maksymalny moment obrotowy 280 Nm pozostał niezmieniony. Oprócz tego w ofercie znajdują się trzy inne silniki. Podstawę tworzy 2.0t Ecopower o mocy 110 kW (150 KM). Kolejne to 3.0 V6t Ecopower z asymetrycznym turbodoładowaniem o mocy 147 kW (200 KM). Specjalnie dla wariantów Aero przewidziano 2,3-litrowy silnik turbo o mocy 169 kW (230 KM).
Dwa nowe kolory karoserii: czerwień laserowa i stalowa szarość są dostępne także w 9-5. Wszystkie modele Saaba 9-5 dysponują dodatkowo filtrem powietrza o zwiększonej wydajności.