To już trzecia propozycja Spykera - dwie pierwsze zostały odrzucone przez General Motors, ponieważ nie spełniały oczekiwań amerykańskiego koncernu. W wywiadzie dla agencji Reuters prezes Spykera, Victor Muller, powiedział, że pełna oferta powinna zostać złożona jeszcze przed upływem ostatecznego terminu przypadającego do końca dnia.
Jeśli umowa dojdzie do skutku, Spyker planuje od razu odbudować markę Saab w oparciu o modele 9-3, 9-5 i 9-4X, a także przygotowywany najmniejszy model w gamie oznaczony jako 9-1. Ponadto Muller zapewnił, że Saab pozostanie w Szwecji w mieście Trollhattan i utrzyma swoje powiązania produkcyjne z General Motors. Co więcej, General Motors nadal będzie produkować silniki dla Saaba.
Muller powiedział, że fabryka w Trollhattan nadal będzie produkować większość modeli Saaba, w tym najnowszy 9-5, który zadebiutuje wiosną tego roku, jak również nowe 9-3, którego premierę zaplanowano na 2012 rok. Z kolei crossover 9-4X będzie produkowany w fabryce General Motors w Ramos Arizpe, w Meksyku - sama premiera samochodu powinna odbyć się pod koniec 2010 lub na początku 2011 roku.