Saab postanowił w roku 2001 udoskonalić swojego kabrioleta. wariant S poruszać się będzie na 15-calowych kołach z lekkiego metalu i seryjnie wyposażony będzie w instalację do wmontowania zestawu głośno mówiącego. Wyposażenie SE zaopatrzono w tzw. pakiet driving, składający się tempomatu i komputera pokładowego Saab car comupter.
Do wyposażenia seryjnego należą 16-calowe koła z lekkich topów, 17-calowe felgi dostępne są jako opcja. 17-calówki należą do wyposażenia seryjnego wariantu Aero, który uzupełniono o szczególnie wygodne skórzane fotele sportowe. We wszystkich wariantach wyposażenia na nowy rok wymieniono kluczyki - na mniejsze i bardziej poręczne. Pilota do zamka centralnego, klapki wlewu paliwa i bagażnika, systemu alarmowego i blokady wbudowano w kluczyki.
Już teraz do wyposażenia seryjnego otwartego Saaba należały obicia skórzane, elektrycznie ustawiane lusterka zewnętrzne, składany dach obsługiwany również elektrycznie, centralny przełącznik do obsługi wszystkich czterech okien oraz klimatyzacja. Bezpieczeństwo zapewniają cztery poduszki powietrzne, ABS, automatyczne napinacze pasów, ochrona przed uderzeniem z boku i trzypunktowe pasy przy wszystkich czterech siedzeniach.
Saaba 9-3 w wersji kabriolet napędza jeden z dwóch silników: 2,0-litrowy o mocy 110 kW (150 KM) lub również 2,0-litrowy silnik turbo o mocy 151 kW (205 KM). Wersja turbo dostępna jest także w wariancie Aero i łączy się ją seryjnie z kontrola trakcji (TCS). Zmiany przewidziane przez Saaba na nowy rok w otwartym kabriolecie 9-3 są jak widać w większej części dostępne dla klienta bez dodatkowych opłat.