21 czerwca o 14:35 niebieski Saab 9-3 SportKombi 2.0t – jeden z pierwszych egzemplarzy tego niedawno zaprezentowanego modelu – zjechał z taśmy montażowej w zakładach Saaba w Trollhättan w Szwecji, skąd odjechał od razu do Muzeum Saaba. Będzie go można tam podziwiać w panteonie innych historycznych modeli.
Czteromilionowy egzemplarz Saaba powstał 55 lat i sześć miesięcy po tym, jak Svenska Aeroplan Aktiebolaget (Szwedzkie Zakłady Lotnicze), zakłady znane potocznie jako "Saab", wyprodukowały pierwszy samochód w tej samej fabryce w Trollhättan, w której wcześniej produkowano samoloty. Był nim niewielki model 92 o kształcie łzy, który dał początek samochodowej historii firmy.
Wraz z wejściem marki do segmentu samochodów luksusowych, Saab z coraz większą regularnością osiągał kolejne okrągłe liczby. Milionowy pojazd – Saab 99 Combi Coupé – zjechał z taśmy montażowej w styczniu 1976 roku, dwumilionowy – Saab 9000 Turbo – w marcu 1987 roku, zaś trzymilionowy – Saab 9-5 sedan – w październiku 1997 roku. Obecnie, po upływie niespełna ośmiu lat, osiągnięto czteromilionową wielkość produkcji.
Najlepiej sprzedającym się modelem w historii marki jest wciąż klasyczna pierwsza generacja Saaba 900, wyprodukowana w latach 1978-1993 w 908 810 egzemplarzach. Drugie miejsce na liście to Saab 99 (588 643 egzemplarzy), trzecie zajmuje Saab 96 (547 221 egzemplarzy), czwarte Saab 9000 (503 087 sztuk), zaś piąte Saab z serii 9-5 (392 048 sztuk).
Obecnie Saab oferuje klientom wybór produktów szerszy niż kiedykolwiek wcześniej. Obecna seria Saab 9-3 obejmuje odmiany SportSedan, SportKombi i Kabriolet, seria 9-5 to wersje Sedan i SportKombi. W USA Saab oferuje model 9-2X i 9-7X, który należy do segmentu kompaktowych samochodów sportowo-użytkowych (SUV) z napędem na cztery koła.