Saab 9-3 Griffin zastąpi dotychczasowy model 9-3 w wersji podstawowej, Sport Sedan, SportCombi i Convertible.
W wyglądzie zewnętrznym nie zmieniło się wiele – nowy jest zderzak przedni i plakietki z napisem Griffin na przednich błotnikach. Pojazd posada także nowe 17- i 18-calowe felgi. We wnętrzu kabiny odświeżono wygląd tapicerki i deski rozdzielczej.
Saab 9-3 Griffin będzie oferowany w dwóch specyfikacjach: standardowej i Aero. Pod maską znajdzie się nowy benzynowy, 2-litrowy silnik z wtryskiem bezpośrednim o mocy 163 lub 220 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 lub 350 Nm. Jednostka napędowa dysponuje również układem zmiennych faz rozrządu i sprężarką twin scroll. Producentowi udało się także obniżyć średnio o 4% zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Opisany powyżej silnik dołączy do obecnej oferty turbodiesli 1.9 TTiD występujących w wariantach 130, 160 i 180 KM. Diesel ten w wariancie Sport Sedan emituje zaledwie 119 g CO2 na km. Dzięki poprawkom wariant SportCombi także będzie mógł się pochwalić emisją CO2 na poziomie 119 g/km i zużyciem paliwa 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Dostępne również będą warianty BioPower napędzane bio-etanolem E85. Dla wszystkich wersji 9-3 Griffin standardowo oferowana będzie przekładnia 6-biegowa.