Szybki wzrost obrotów Saaba w pierwszej połowie 2006 roku zaowocował najwyższym w historii firmy wskaźnikiem sprzedaży w Europie i na świecie.
W pierwszym półroczu 2006 roku liczba sprzedanych samochodów Saaba na świecie wzrosła do 70 846 pojazdów, co stanowi 10 % wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2005 roku. Na rynkach europejskich, z których większość odnotowała wzrost, zwiększenie sprzedaży o 24 % sprawiło, że Saab sprzedał 48 990 samochodów i uzyskał status najszybciej rozwijającej się marki luksusowej na kontynencie. Tak dobre wyniki w Europie są także rezultatem świetnych obrotów w zeszłym roku i rekordów na rynkach: brytyjskim, hiszpańskim i belgijskim.
Sprzedaż Saaba 9-3 po wprowadzeniem nowej wersji 9-3 SportKombi wzrosła w Europie o 22%, a na świecie o 37%. Na wielu europejskich rynkach model 9-3 Kabriolet pozostaje wciąż najpopularniejszym kabrioletem z miękkim dachem. Większy model Saaba 9-5, który w tym roku został unowocześniony, przyczynił się również do świetnych wyników marki dzięki 21 % wzrostowi sprzedaży w Europie oraz 10 % na świecie.
W Szwecji, na rodzimym rynku Saaba, sprzedaż wzrosła o 55 %, głównie za sprawą modelu Saab 9-5 BioPower o doskonałych osiągach i znacznie obniżonym poziomie emisji CO2, co wynika z możliwości stosowania zarówno bioetanolu (E85), jak i zwykłej benzyny. Dzięki temu Saab 9-5 BioPower stał się najpopularniejszym, "przyjaznym dla środowiska" samochodem w Szwecji. Obecnie model ten jest wprowadzany do sprzedaży na innych rynkach europejskich.
"To dla nas doskonały początek roku i mamy nadzieję, że drugie półrocze będzie równie pomyślnie", mówi Jan Ake Jonsson, Dyrektor Generalny firmy. "Wprowadzenie nowych samochodów, np. 9-3 SportKombi, odświeżonego 9-5, oraz konkurencyjnych silników wysokoprężnych znacznie uatrakcyjniło naszą ofertę".
"Nowoczesne projekty, jak Saab Aero X czy Saab BioPower Hybrid wzbudziły zainteresowanie na rynku i są dobrym prognostykiem na przyszłość".