komentarz: "kompletny brak elastyczności na niskich obrotach"
skrzynia biegów
ocena:3
komentarz: "głośne (!) załączanie biegu wstecznego"
układ jezdny
ocena:4
komentarz: "zawieszenie sztywne, dobrze trzyma na zakrętach"
układ hamulcowy
ocena:3
komentarz: "uwaga (!) na wadliwie wyważane tarcze hamulcowe (przód)"
widoczność
ocena:2
komentarz: "słaba do tyłu i na boki, przednie słupki zasłaniają widoczność (!)"
jakość wykończenia
ocena:1
komentarz: "wykładziny (różne) plastikowe zdeformowane i źle spasowane. U mnie aż 7 szt."
ergonomia
ocena:3
komentarz: "bardzo oszczędna deska rozdzielcza, słabe przełaczniki przy kierownicy"
wentylacja i ogrzewanie
ocena:4
komentarz: "z klimatyzacją OK"
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:3
komentarz: "klasyczny samochód dla "anorektyków""
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:1
komentarz: "tył nadwozia nie jest wyciszony - tragedia"
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:3
komentarz: "bardzo wysoki koszt części zamiennych i akcesoriów"
niezawodność
ocena:4
komentarz: "na razie OK"
stosunek ceny do jakości
ocena:1
komentarz: "totalna porażka VW"
Podsumowanie:
"Przesiadając się z Poloneza Atu + na nową fabrycznie Cordobę - w swojej naiwności myślałem, że przesiadłem się na lepszy samochód...
Niestety Seat Cordoba to samochód wielce przereklamowany i bez dobrego zaplecza serwisowego. Dziwię się, że firma VW toleruje takiego partnera produkcyjnego.
Podstawowe mankamenty, jakie stwierdzono w nowym pojeździe - to:
- 7 szt elementów plastkowych do wymiany - ze względu na wady fabryczne (nawet kierownica i kokpit są do wymiany)
- 2 szt. reflektorów do wymiany (parują na ok 80% powirzchni klosza),
- 1 szt. tarczy hamulcowej do wymiany (bubel produkcyjny),
- b. źle spasowane 2 szt drzwi i klapa bagaznika,
- źle spasowane el. plastikowe (trzeszczenia i piski),
- liczne "pryszczyki" na zewnętrznych powłokach lakierniczych,
- brak wygłuszenia na tyle auta i brak wykładki tapicerskiej pod tylną kanapą (!),
- zdeformowany narożnik maski silnika,
- zerwana dźwignia podnoszenia fotela kierowcy,
- wadliwie zamontowane siłowniki centralnego zamka.
Co ciekawe, te fakty mało interesują importera, który zaproponował mi "przeprosinowy" rabat na zakup akcesoriów - w wysokości ... 200 zł (ha, ha!)
Przestrzegam zatem potencjalnych użytkowników Cordoby:
"Uwaga na niskie loty SEATA!...""