Ten przełomowy moment nastąpił 49 lat po tym, jak we wrześniu 1972 roku firma wprowadziła na rynek Subaru Leone 4WD, pierwszy w Japonii masowo produkowany samochód osobowy AWD.
Modele AWD stanowią obecnie 98% globalnej sprzedaży Subaru i wszystkie są wyposażone w system Subaru Symmetrical AWD z umieszczonym poziomo silnikiem BOXER.
1972 Subaru Leone 4WD Station Wagon
Idealny z silnikiem BOXER
Najbardziej charakterystyczną cechą stałego napędu na wszystkie koła Subaru jest symetrycznie rozplanowany układ napędowy połączony z umieszczonym poziomo silnikiem BOXER. Zestawienie nisko położonego środka ciężkości uzyskanego dzięki silnikowi BOXER oraz doskonałego wyważenia symetrycznego układu napędowego maksymalizuje stabilność i przyczepność – będące nieodłącznymi cechami napędu na wszystkie koła – oraz oferuje doskonałe osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych.
Subaru Outback Wilderness
Oprócz produkowania tak zaawansowanego sprzętu Subaru stale doskonali możliwości napędu na wszystkie koła, zgodnie z filozofią tworzenia samochodów zorientowanych na człowieka. Dzięki temu zapewnia większe poczucie jedności z pojazdem oraz zwiększa przyjemność i spokój ducha kierowcy i pasażerów podczas podróży.
Technologia AWD Subaru
Technologia AWD Subaru, jako jedna z kluczowych technologii stanowiących podstawę zaangażowania Subaru w bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, była ulepszana przez prawie pół wieku, a jej osiągi są nadal rozwijane również w pojazdach zelektryfikowanych.
Technologia AWD Subaru
W modelach wyposażonych w e-BOXER3, sprzedawanych w Japonii i innych regionach świata, wysoce responsywny silnik pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę AWD, co zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, takiej jak śnieg lub lód, a także poprawia możliwości jazdy po wyboistych drogach.
Subaru SOLTERRA
W przyszłych zelektryfikowanych modelach, w tym zaplanowanym na globalny rynek, całkowicie elektrycznym SUV-ie Subaru SOLTERRA, który ma pojawić się w 2022 roku, oraz w nowych pojazdach hybrydowych o dużej mocy, których premiera zaplanowana jest na połowę obecnej dekady, możliwości napędu Subaru na wszystkie koła AWD będą dodatkowo zwiększone dzięki technologii elektryfikacji.
Subaru SOLTERRA
Subaru będzie nadal wzmacniać swoją wyjątkowość – „Subaru Difference” – poprzez dalsze udoskonalanie obecnie stosowanych oryginalnych, podstawowych technologii, a jednocześnie rozwijanie technologii przyszłych generacji, tak aby zapewnić przyjemność i spokój ducha swoim klientom na całym świecie.