Subaru Solterra to w 100% elektryczny, kompaktowy SUV produkowany od 2022 roku. Solterra jest siostrzanym modelem Toyoty bZ4X, wykorzystującym platformę e-TNGA przemianowaną przez Subaru na e-SGP (e-Subaru Global Platform).
Na rynku europejskim (i amerykańskim) Subaru Solterra oferowana jest z symetrycznym napędem na wszystkie koła Subaru S-AWD (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive)w standardowej ofercie. Model napędzany jest przez dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi umieszczone z przodu i z tyłu pojazdu (80kW+80kW). Przy baterii o pojemności 71,4 kWh prognozowany zasięg WLTP wynosi od 416 do 466 km w zależności od wersji (do wyboru jest wersja Comfort, Platinum i Platinum Plus).
Poza pierwszą w historii całkowicie elektryczną architekturą, bezemisyjna Subaru Solterra jest wyposażona w najnowocześniejsze technologie, m.in. takie jak 12,3-calowy ekran dotykowy oraz standardowe technologie wspomagające kierowcę EyeSight, które monitorują ruch na drodze, optymalizują tempomat czy ostrzegają, gdy pojazd zaczyna opuszczać swój pas ruchu. Wspomniane wyżej legendarne możliwości terenowe z prześwitem wynoszącym 21 cm oraz dwufunkcyjny system X-MODE z ustawieniami śnieg/brud i głęboki śnieg/błoto, pomagają poruszać się w każdych warunkach drogowych.
Model wyposażony jest w system bezpieczeństwa czynnego Subaru Safety Sense, co zostało docenione przez instytucje testujące pojazdy pod kątem bezpieczeństwa. Subaru Solterra uzyskała pięciogwiazdkową ocenę JNCAP na rodzimym rynku za kompleksowe działanie w zakresie bezpieczeństwa oraz 5 gwiazdek w europejskich testach przeprowadzanych przez Euro NCAP wg najnowszej specyfikacji obowiązującej jesienią 2022 roku.