Subaru Solterra w specyfikacji europejskiej odnotowała wyniki, które przekraczają wymagany minimalny próg, we wszystkich czterech obszarach oceny (pasażer dorosły, dziecko, niechronieni użytkownicy dróg, wspomaganie bezpieczeństwa).
Zupełnie nowa, w pełni elektryczna Solterra uzyskała najwyższy wynik, jaki kiedykolwiek osiągnął samochód Subaru w kategorii Safety Assist w klasie Small Off-Road, zgodnie z najnowszym obowiązującym testem. Zdobyła ona również najwyższe noty w obszarze monitorowania stanu pasażerów (w tym monitorowanie kierowcy i przypominanie o zapięciu pasów bezpieczeństwa).
Ponadto uzyskała bardzo wysoką ocenę za autonomiczne hamowanie awaryjne AEB Car-to-Car (system zapobiegania kolizji), jednocześnie dobrze radząc sobie w sekcjach Emergency Lane Keep Assist, Lane Keep Assist i Human Machine Interface.
Ogólnie rzecz biorąc, system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) wypadł dobrze w testach kompatybilności. Zupełnie nowa Solterra jest wyposażona w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa, montowany standardowo zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, a także system wykrywający zmęczenie kierowcy (tzw. Driver Monitoring System).
System utrzymania w pasie ruchu (tj. Lane Tracing Assist) delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach. System wspomagający ograniczanie prędkości wykrywa lokalne limity prędkości dzięki rozpoznawaniu znaków drogowych (Traffic Sign Reader), a kierowca może sam wybrać sposób ustawienia limitu poprzez ogranicznik prędkości (Speed Limiter) lub pozwolić systemowi zrobić to automatycznie.
W obszarze oceny pasażera dorosłego zupełnie nowa Solterra osiągnęła maksymalny wynik w obszarze ratowania i ewakuacji. Ponadto wyjątkowo dobrze spisała się przy zderzeniu bocznym i uderzeniu w tył pojazdu.
Testy pokazały, że gdy w teście zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostawała stabilna, odczyty z manekinów wykazywały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa. Model dodatkowo wyposażony jest w zaawansowany system eCall, który powiadamia służby ratownicze w przypadku zderzenia oraz system, który automatycznie uruchamia hamulce, aby zapobiec kolizjom wtórnym.
W obszarze oceny podróżujących dzieci zupełnie nowa Solterra osiągnęła maksymalny wynik w testach zderzeniowych (zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i bocznego) w odniesieniu do dzieci w wieku 6 i 10 lat, a także za montaż urządzenia przytrzymującego dla dzieci (CRS).
W testach zderzenia czołowego i zderzenia bocznego została zapewniona dobra lub odpowiednia ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała i w tej części oceny Solterra uzyskała maksymalną liczbę punktów. Przednia poduszka powietrzna może być wyłączona, aby umożliwić na tym miejscu korzystanie z urządzenia przytrzymującego dla dziecka zwróconego tyłem do kierunku jazdy. Solterra została zaprojektowana tak, aby wszystkie typy fotelików dziecięcych mogły być prawidłowo zamontowane i dopasowane.
W obszarze oceny niechronionych użytkowników dróg zupełnie nowa Solterra uzyskała bardzo wysoki wynik za AEB Cyclist.
Ochrona głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub odpowiednia, zderzak natomiast zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego dzięki strategicznie rozmieszczonym strefom zgniotu. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) pokazał, że potrafi reagować zarówno na niechronionych użytkowników dróg, jak i na inne pojazdy. System dobrze spisał się w testach reakcji na pieszych i rowerzystów, pozwalając uniknąć kolizji w większości scenariuszy testowych.