Japońska marka kojarzona przede wszystkim z kultową Imprezą i jej pasmem sukcesów na rajdowych trasach, oraz silnikami typu boxer, pokaże w Genewie jego odmianę napędzaną olejem napędowym!
Kompaktowa budowa silnika boxer z przeciwsobnym układem cylindrów i niżej umieszczony przez to środek ciężkości auta, ma niebagatelny wpływ na jego zachowanie podczas dynamicznej jazdy i skłonność do przechyłów nadwozia. Niezwykle kulturalna, pozbawiona niemal wibracji praca tej wysokoprężnej jednostki wyklucza potrzebę montowania wałka wyrównoważającego. Według zapewnień jednostka diesla Subaru ma dysponować nie tylko wysokim momentem obrotowym, ale i dużą wydajnością w górnych zakresach obrotomierza.
Kolejną nowością jest Tribeca w wersji mikro, czyli malutkie Subaru R1e z napędem elektrycznym. Stylizacja przedniej części do złudzenia przypomina grill znany z dużego SUV-a Tribeca, które jako jedyne Subaru jest montowane poza Japonią. Miejski R1, to przedstawiciel bardzo licznej na wyspach klasy mikrosamochodów. W nowej elektrycznej wersji jest już wykorzystywane na krótkich trasach przez Tokyo Electric Power Company.
Tokijski koncern TEPCO opracował także nowy rodzaj ładowarki, która umożliwia naładowanie akumulatorów do 80% mocy w czasie krótszym niż 15 minut. Subaru chce tym modelem wysondować zainteresowanie klientów.
A oto pozostałe modele Subaru, które zobaczymy w Genewie, modele oznaczone gwiazdką wystawione tylko podczas dni otwartych dla publiczności.
Subaru Impreza WRX 2007 Prototyp
B9 Tribeca (7 miejsc, 5 miejsc)
Outback (3.0R, 2,5i*)
Legacy (3.0R Sedan, Wagon 3.0R, Wagon 2.0R*)
Forester (2.5 XT, 2.0 X*)
Impreza (WRX STI, Wagon 2.0R*, Wagon 1.5R*)
G3X Justy (1.3*)