Duży MPV Subaru Tribeca, który niedawno został poddany próbie zderzeniowej, uzyskał najwyższy wynik w historii Instytutu, podobne wysokie noty otrzymał w zeszłym roku model Outback( maksymalną notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo kierowcy i pasażera przy zderzeniu czołowym i bocznym).
W najnowszej edycji testów poddano próbie miedzy innymi kultowy, również za oceanem, model Impreza. Uzyskał on specjalną nagrodę "Gold Standard" oznaczającą maksymalna liczbę punktów zdobytych przy zderzeniu frontalnym, bocznym i uderzeniu w tył samochodu. Każdy samochód poddany testom oceniany jest według następującej skali bezpieczeństwa: "dobra", "akceptowalna", "marginalna" i "słaba". Subaru Impreza we wszystkich otrzymało najwyższą notę. Częściowo było to możliwe dzięki zastosowaniu w modelu na 2006 rok wzmocnionych belek w przednich i tylnych drzwiach oraz ulepszonym bocznym poduszkom powietrznym.
Jedynym modelem Subaru, który przetestował Euro NCAP był w 2003 roku model Outback. Uzyskał on cztery gwiazdki za ochronę pasażerów i tylko jedną za ochronę pieszych.