FHI dostarczy japońskiemu Ministerstwu Środowiska 15 egzemplarzy prototypu w celu weryfikacji i przeprowadzenia testów w pięciu krajowych prefekturach.
W poprzedniej wersji silnik dysponował mocą 40 kW, obecnie 47 kW. STELLA porusza się z maksymalną prędkością 100 km/h, a jedno doładowanie baterii wystarcza na przejechanie dystansu 80 km. W porównaniu z poprzednią wersją zmniejszono także wagę pojazdu i zoptymalizowano kształt baterii oraz zmieniono deskę rozdzielczą i wygląd wnętrza.
FHI wciąż prowadzi badania nad technologią baterii litowo-jonowych. od czerwca 2006 roku wspólnie z Tokyo Electric Power Co. pracowało nad Subaru R1e - wykorzystując system i know-how wykorzystany w elektromobilu R1e w czerwcu 2008 stworzyło koncept Subaru Plug-In STELLA, a 5 egzemplarzy tego pojazdu z napędem na przednie koła zostało wykorzystanych do testów przez japońską pocztę.
FHI planuje test rynkowy produkcyjnej wersji pojazdu elektrycznego w lipcu i zamierza wprowadzić na rynek ok. 170 jego egzemplarzy jeszcze w tym roku. Wciąż nie wiadomo, jaką cenę, system sprzedaży i serwis posprzedażowy będzie oferować Subaru dla STELLI.