Według redaktora naczelnego tego magazynu, Angusa MacKenzie - „Outback rocznik 2010 oferuje unikalną kombinację komfortu, wszechstronności oraz dobrego stosunku ceny do wartości. Z jednej strony może on się pochwalić elegancją, doskonałymi właściwościami jezdnymi, niskim zużyciem paliwa, a z drugiej zaś zdolny jest do pokonywania większości nieutwardzonych dróg i szlaków. Doskonale zaprojektowany, konkurencyjny cenowo, nowy Outback jest wspaniałym wszędołazem.”
By sprostać legendarnym już dążeniom Subaru do osiągnięcia najwyższego poziomu bezpieczeństwa pasażerów, najnowszy Outback zawiera najbardziej zaawansowane technologie. Pierścieniowe wzmocnienia konstrukcji szkieletu nadwozia, nowy system mocowania silnika do ramy pośredniej, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, system ABS, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDC). To tylko część zespołów mających za zadanie ochronę pasażerów, a będących standardowym wyposażeniem Outback-a.
Aby wybrać laureata, redakcja Motor Trendu przeprowadza wyczerpujący test, na który składa się kilka etapów. Podczas pierwszego z nich dokonuje się pełnej oceny technicznej. Drugi obejmuje testy drogowe, podczas których przez trzy dni dziennikarze pokonują wiele kilometrów w różnych warunkach drogowych, oceniając pracę poszczególnych podzespołów, ergonomię, trakcję, a także skuteczność działania hamulców oraz parametry dynamiczne. Trzecia faza jest podsumowaniem, podczas którego sędziowie wymieniają miedzy sobą uwagi i debatują nad rezultatem końcowym.
W plebiscycie brane są pod uwagę samochody zupełnie nowe, bądź znacząco zmodernizowane, które weszły do sprzedaży w ciągu 12 miesięcy począwszy od pierwszego listopada ubiegłego roku.