Po trzyletniej przerwie wreszcie jest: Subaru po zakończeniu produkcji auta sportowego SVX wprowadził ponownie do swojej oferty silnik sześciocylindrowy. Na paryskim autosalonie 2000 zaprezentowano nowego Outbacka H6-3.0. Potężne zderzaki, kratownica i przedni fartuch z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi, podwyższony dach i chromowana końcówka tłumika to wyznaczniki designu japońskiego wozu. Wymiary to 4720 mm długości, 1745 mm szerokości i 1580 mm wysokości przy wadze 1610 kg. Prześwit pomiędzy podłożem a podłogą pojazdu wynosi 19 cm. Do seryjnego wyposażenia Outbacka H6-3.0 należą także felgi z lekkich stopów i ogumienie 215/60 R 16 95V.
Nowy Outback H6-3.0 dysponuje równie nowym sześciocylindrowym napędem - i znów jest to silnik typu boxer. Według Subaru spowodowane jest to nie tylko chęcią kontynuacji tradycji lecz ma również racjonalne przyczyny: dla silnika sześciocylindrowego boxer jest typem idealnym. Jego zaleta w porównaniu z rzędowym sześciocylindrowcem to niezwykle krótki wał korbowy i efektywna minimalizacja wibracji.
W sześciocylindrowym boxerze dwa umiejscowione na górze wałki rozrządu na każdy rząd cylindrów sterują pracą czterech zaworów na cylinder. Wtrysk benzyny następuje w trybie sekwencyjnym. Z trzech litrów objętości skokowej silnik uzyskuje moc 154 kW (209 KM) przy 6000 obr/min. Swój maksymalny moment obrotowy 282 Nm osiąga przy 4400 obr/min. Od 0 do 100 km/h Outback H6-3.0 przyspiesza w 8,9 sekundy a jego prędkość maksymalna to 210 km/h. Według danych Subaru zużywa on przeciętnie 1038 l benzyny super na 100 km. jednorazowe zatankowanie do pełna 64-litrowego baku starczy nam więc na przejechanie 593 km.
Stały napęd na cztery koła jest połączony z sterowaną elektronicznie, automatyczną skrzynią biegów z aktywną dystrybucją momentu obrotowego VTD (variable torque distribution). Przy normalnej jeździe 45% siły przypada na koła przednie a 55% na tylne. Komputer czuwa stale za pomocą czujników nad prędkością, ustawieniem przepustnicy i ilością obrotów kół przednich i tylnych. Jeśli przyczepność kół się zmienia a podłoże staje się śliskie i gładkie, elektronika rozdziela moment obrotowy w ten sposób, aby koła w danych warunkach miały jak najlepszą przyczepność. Elektronika ma możliwość dystrybuowania siły po połowie - na przód i tył. Skrzynię automatyczną wyposażono w dwa programy przełączania biegów: jeśli wybierzemy funkcję "power" skrzynia biegów wybiera niższe przełożenia i "ciągnie" outbacka do przodu. Program standardowy służy oszczędnej jeździe: skrzynia przełącza bieg jak najwcześniej na wyższy.
Subaru seryjnie wykorzystuje w H6-3.0 regulację dynamiki jazdy VDC (vehicle dynamics control). VDC ma zapobiegać nad- lub podsterowności na gładkiej nawierzchni lub podczas wchodzenia w zakręt z dużą prędkością. Stały napęd na cztery koła w połączeniu z VDC korzysta z VTD (variable torque distribution), czyli systemu zmiennej dystrybucji momentu obrotowego.
Wszystkie cztery koła mają samodzielne zawieszenie a rama pomocnicza ma podwyższać sztywność i zapobiegać wibracjom. Pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz poduszki boczne należą tak samo do standardu bezpieczeństwa jak elementy ramy w formie pierścieni, które mają zwiększyć bezpieczeństwo podczas zderzeń bocznych. We wnętrzu do wyposażenia seryjnego należą: dwa szklane szyberdachy, wykończenia ze skóry, sprzęt audio, tempomat, klimatyzacja, zamek centralny z pilotem i elektrycznie ustawiany fotel kierowcy. Elektrycznie obsługiwane są także szyby, ogrzewane lusterka zewnętrzne i szyberdach. Przednie siedzenia są podgrzewane. Kierownicę można ustawiać w płaszczyźnie pionowej, jej drewniane koło jest częściowo obite skórą. Wskaźniki umieszczono przed kierownicą w zasięgu wzroku kierowcy. Zębatkowy układ kierowniczy współpracuje z uzależnionym od ilości obrotów i prędkości wspomaganiem hydraulicznym. Nowy Outback H6-3.0 powinien zainteresować szczególnie posiadaczy koni, łodzi oraz wszystkiego, co trzeba ciągnąć za sobą w czasie urlopu, dzięki temu, że jest w stanie łatwo uciągnąć nawet dużą masę. Na wzniesieniach o kącie nachylenia do 12% może ciągnąć za sobą 1800 kg. Przy ustawionych pionowo oparciach foteli przestrzeń bagażowa wynosi 528 l a maksymalna objętość bagażowa wynosi 1646 l.