Subaru wykorzystuje jeden z najtrudniejszych torów na świecie, jakim jest północna pętla na Nürburgringu od 1992, prowadząc tam projekty badawczo-rozwojowe oraz testy modeli WRX i WRX STI. Na stronie Subaru możemy aktualnie obejrzeć reportaż z tegorocznych działań (film znajduje się tutaj ). Przedstawia on wysiłki marki, by jej modele wyróżniały się bezprecedensowym poziomem osiągów.
Koncepcyjny 2011MY WRX STI to „najszybsze WRX STI, jakie kiedykolwiek powstało”. A w przypadku Subaru, słowo „najszybsze” nie odnosi się tylko do maksymalnej prędkości samochodu lub mocy silnika. Oznacza także pewność, z jaką kierowca może prowadzić auto. WRX STI staje się najszybsze tylko wtedy, gdy zapewnia człowiekowi za kierownicą absolutną kontrolę nad procesem przemieszczania się.
Główne zmiany w 2011MY WRX STI dotyczą podwozia i ustawienia zawieszenia. Testy na Nürburgring udowodniły, że model charakteryzuje się niezwykłą dynamiką ogólną i świetnie trzyma się wytyczonego toru jazdy. Pojazd testowy pilotował Tommi Mäkinen, legendarny, czterokrotny mistrz świata WRC. Jego komentarz: „W pełni kontrolowałem pojazd i mogłem go precyzyjnie i pewnie prowadzić nawet w trudnych zakrętach. Zachowanie samochodu można było łatwo przewidzieć. I to właśnie oferuje Subaru – pewność.”
W rezultacie testowe 2011MY WRX STI uzyskało czas jednego okrążenia: 7’55’’00, to najkrótszy czas, w jakim Subaru okrążyło ten tor kiedykolwiek – o 4 sekundy lepszy od poprzedniego wyniku.
Czterodrzwiowe 2011MY WRX STI wejdzie do sprzedaży tego lata.