...podczas Los Angeles Auto Show do 28 listopada. Zaprojektowana tak, by ukazywać elementy designu, które w przyszłości będziemy mogli podziwiać w modelach Subaru, koncepcyjna Impreza to sportowe, czterodrzwiowe coupe.
W zamyśle producenta ma łączyć ekologiczne podejście do jazdy z komfortowymi warunkami znanymi już z Imprezy oraz pewność określonego poziomu osiągów, jaki daje symetryczny napęd na wszystkie koła Subaru.
Projektanci w swojej pracy kierowali się dwoma hasłami – „dynamiczny przepływ” i „pewna siebie postawa”, by zaprezentować kluczowe wartości Subaru, jakimi są: dynamiczne osiągi, bezpieczeństwo, radość z jazdy i jakość. Impreza Design Concept ma także przestronne wnętrze, w którym zmieszczą się cztery osoby.
Patrząc od przodu z pewnością stwierdzimy, że Impreza Design Concept należy do rodziny Subaru, ma sześciokątną atrapę chłodnicy z elementem dekoracyjnym w formie stylizowanych skrzydeł po środku oraz reflektory w kształcie „jastrzębiego oka”. Jednocześnie jednak rozpoznać można nowy kierunek wzorniczy: podkreśloną trójwymiarowość maski silnika, grilla i reflektorów.
Światła przeciwmgielne w kształcie płetw, będące kontynuacją motywu skrzydeł podkreślają świeży wyraz wyglądu Subaru. Nisko zawieszona i szeroka sylwetka ma kojarzyć się z niezawodnością i bezpieczeństwem, tak samo jak mocno wystające nadkola.
Profil Imprezy Design Concept ukazuje elegancką, ciągłą linię od słupka A, przez dach, aż po słupek C. Design sugeruje zarówno przestronne wnętrze, jak i świetną charakterystykę aerodynamiczną pojazdu. Projektanci posługiwali się raczej prostymi, czystymi liniami i powierzchniami i rzadko używali skomplikowanych form. Dzięki temu powstał interesujący kontrast z wyrazistymi błotnikami. Smukłą sylwetkę podkreślają ramy szyb w kolorze satynowanego srebra. Kamery zapewniające kierowcy dodatkowy widok z tyłu auta mają kształt klina i umieszczono je wzdłuż ostrej linii słupka A.
Z tyłu powtórzono motyw sześciokąta w przetłoczeniu na klapie bagażnika i przy reflektorach. Tylne reflektory także mają ostre kształty i zachodzą na boki samochodu, gdzie łączą się z przetłoczeniem biegnącym wzdłuż boków koncepcyjnej Imprezy.
Kształt przedniego i tylnego zderzaka został określony w ramach testów w tunelu aerodynamicznym. Dyfuzory umieszczone przy spodniej części tylnego zderzaka i klapie bagażnika podkreślają sportowy charakter Imprezy Design Concept i także mają swój udział w udoskonaleniu charakterystyki aerodynamicznej nadwozia, a tym samym w zmniejszeniu zużycia paliwa.
We wnętrzu projektanci zastosowali się do zasady, iż ma ono być „dynamiczne, atrakcyjne i bezpieczne”. Sposób, w jaki deska rozdzielcza została zintegrowana z wykończeniem drzwi i podłokietnikami ma sugerować sportowy, lecz wygodny charakter jazdy. Pasażerów otacza przestronny układ czterech foteli.
Obite je skórą z ciemnoniebieskimi lamówkami i szwami. Górna część tapicerki ma odcień platyny, a dolna jest nieco ciemniejsza. Duży wyświetlacz umieszczony po środku deski rozdzielczej pozwala na sterowanie nawigacją, pobieranie informacji o stanie pojazdu i korzystanie z systemu audio. Ekran dotykowy ułatwia obsługę.
Kierownicę także obciągnięto skórą w odcieniu platyny, ma ramiona w kształcie litery D i wykończenia z czarnego lakieru fortepianowego. Kierownicę wyposażono w panele dotykowe, ułatwiające kierowcy dostęp do różnych funkcji obsługi pojazdu.
Imprezę Design Concept wyposażono w EyeSight – system kontroli sytuacji na drodze. Obraz z kamer wchodzących w jego skład jest pokazywany na monitorze umieszczonym między wskaźnikami.
Napęd Subaru Design Concept stanowi 2-litrowy silnik typu Boxer współpracujący z bezstopniową przekładnią Lineartronic™.