Fuji Heavy Industries przedstawiło go jako “Subaru Rear-Wheel Drive Sports Car Technology Concept”, czyli koncept pojazdu sportowego Subaru z napędem na tylną oś.
Koncepcyjna Impreza będzie mieć za to swoją europejską premierę (mogli ją już wcześniej oglądać Amerykanie podczas show w Los Angeles, w listopadzie zeszłego roku).
Subaru Impreza Concept
Subaru Impreza Concept to pierwszy model koncepcyjny stworzony w ramach nowej strategii marki. Został zaprojektowany, by pokazać, w jakim kierunku mogą w przyszłości podążać projekty rodziny modelu Impreza. Koncept ma także uosabiać nowe hasło przewodnie Subaru: „Pewność w ruchu”. Pojazd ma 4520 mm długości, 1820 mm szerokości i 1430 mm wysokości oraz rozstaw kół 2,64m. Napędza go silnik Subaru typu Boxer nowej generacji: 2-litrowy i 4-cylindrowy, współpracujący z przekładnią automatyczną CVT Lineartronic.
Subaru Trezia
Subaru Trezia ma być odpowiedzią producenta na zwiększone zapotrzebowanie wśród klientów europejskich na małe i bardziej przyjazne dla środowiska pojazdy.
Subaru określa go mianem „new compact smart wagon” i twierdzi, że zapewni nabywcom wszelkie zalety samochodu typu kombi w nadwoziu mierzącym mniej niż 4 m długości (Trezia mierzy 3995 mm długości, 1695 mm szerokości i 1595 mm wysokości, a jej rozstaw kół to 2550 mm). Ten kompaktowy samochód turystyczny napędzany jest 1,4-litrowym turbodieslem emitującym 113 g CO2/km. Oprócz tego w Europie dostępna będzie także 1,3-litrowa jednostka benzynowa.
Subaru Rear-Wheel Drive Sports Car
Subaru pracuje obecnie wraz z Toyotą nad sportowym samochodem z napędem na tylne koła. Będzie się opierać na zupełnie nowej platformie, a pod maską znaleźć się ma znak rozpoznawczy Subaru, czyli silnik poziomy o tłokach przeciwbieżnych typu Boxer. Niestety firma nie opublikowała jeszcze żadnych zdjęć nowego pojazdu.