Bazowym założeniem dla nowego XV jest filozofia „Urban Adventure”. Mówi ona, że samochód będzie perfekcyjnie dostosowany do ekscytującego, energicznego, a jednocześnie bezstresowego poruszania się po mieście.
Subaru zbalansowało czynniki takie jak: zmniejszone zużycie paliwa z jednoczesnym wysokim poziomem zadowolenia z jazdy („Fun to Drive”), a to wszystko opakowane w stylowe, eleganckie nadwozie.
Przestrzeń i ergonomia
Wnętrze XV dostarcza bardzo wysoki poziom wygody i komfortu dla kierowcy i pasażerów.
oferuje pasażerom przestronną kabinę, jak również dużą i wygodną w użytkowaniu przestrzeń bagażową. Duże kąty otwarcia drzwi oraz wysokie umiejscowienie foteli ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Liczne schowki na drobne przedmioty usytuowane są w dogodnych miejscach. Wyświetlacz wielofunkcyjny (MFD – Multi-Function Display) umieszczony w konsoli środkowej w łatwy sposób prezentuje wszelkie niezbędne informacje.
Z zewnątrz
Termin „Protren”, wg którego realizowana jest koncepcja produkcji XV, to połączenie pojęć „professional tool” (profesjonalne narzędzie) oraz „trendy design” (modna stylizacja). Symbolizuje on połączenie funkcjonalności SUV-a z miejską osobowością samochodu. Nowe trendy w projektowaniu łączą stylową, elegancką formę z podwyższonym nadwoziem, stanowiąc esencję samochodu typu SUV.
Sześciokątny grill i reflektory w kształcie oczu jastrzębia – te cechy podkreślają niepowtarzalną tożsamość XV. Innowacyjnie zaprojektowane felgi aluminiowe i progi nadwozia nadają XV sportowy i atrakcyjny wygląd. Krawędzie zderzaka przedniego i tylnego zostały zaprojektowane ze specjalnymi przetłoczeniami, tak aby poprawić przepływ powietrza wokół samochodu a w rezultacie zmniejszyć zużycie paliwa.
Wewnątrz
W połączeniu z przestronnym i komfortowym wnętrzem, elegancki design kabiny wydobywa najlepsze cechy wybranych materiałów i dostarcza pasażerom poczucie wysokiej jakości.
Horyzontalny układ deski rozdzielczej zwiększa przestronność. Luksusowe wnętrze powstało dzięki użyciu wysokiej jakości materiałów. Wyświetlacz wielofunkcyjny (MFD – Multi-Function Display) jest doskonale widoczny z każdego miejsca w kabinie i dostarcza wiele użytecznych informacji, takich jak: komunikaty o stanie systemów bezpieczeństwa aktywnego czy aktualne zużycie paliwa.
Silnik i skrzynia biegów
Nowa generacja silnika SUBARU BOXER, która zadebiutowała w ubiegłym roku, znajduje się w Subaru XV – w wersjach 1.6- i 2.0-litrowych. Oprócz tradycyjnych, dobrze już znanych zalet przeciwsobnych silników Subaru w układzie bokser, nowa generacja zyskała lepszą sprawność i mniejsze zużycie paliwa.
Dodatkowo, dalsza oszczędność zużycia paliwa jest możliwa dzięki zastosowaniu nowej generacji bezstopniowych skrzyń biegów Lineartronic (CVT) oraz nowo opracowanego i wdrożonego systemu „Auto Start Stop”.
Bardzo pozytywnie oceniany silnik wysokoprężny BOXER DIESEL jest także dostępny dla linii modelowej Subaru XV.
Silnik SUBARU BOXER został całkowicie przebudowany poprzez zastosowanie większego skoku tłoka, lepszą wydajność układu dolotowego, obniżenie tarcia wewnętrznego. Przyrost skoku tłoka zrealizowano bez zwiększenia szerokości samej jednostki (w porównaniu do poprzednich generacji). Moment obrotowy silnika w niskim i średnim zakresie obrotów zwiększył się, co skutkuje natychmiastową reakcją po szybkim naciśnięciu pedału gazu. Szybkość reakcji silnika widoczna jest szczególnie, gdy trzeba często hamować i natychmiast przyśpieszać. Nowy silnik opracowano w ten sposób, by zwiększyć jego zdolność do sprawnego napędzania samochodu. Jednocześnie jest on w pełni zgodny z obecnymi przepisami ochrony środowiska.
Aby uzyskać bezzwłoczną reakcję na zmieniające się warunki jazdy, XV wyposażono w bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic, która jako element przenoszący moment napędowy używa łańcucha, zamiast tradycyjnego stalowego pasa klinowego. Pozwala to na uzyskanie większej całkowitej rozpiętości przełożeń oraz na szybszą odpowiedź na dodanie gazu.
Nowy system „Auto Start Stop”* (automatyczne wyłączanie silnika na postojach)
Poprzez automatyczne wyłączanie silnika, gdy pojazd chwilowo się nie porusza (np. w korku lub na skrzyżowaniu), XV jeszcze oszczędniej obchodzi się z paliwem. System „Auto Start Stop” z nowo wprowadzoną koncepcją „Change of mind control" (dla wersji z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic) umożliwia szybkie wznowienie jazdy, nie zmniejszając komfortu prowadzenia samochodu i stanowi standardowe wyposażenie dla modeli z silnikami benzynowymi.
Bezpieczeństwo
Poprzez umiejscowienie lusterek zewnętrznych na drzwiach, zamiast w rogu szyb bocznych, obszar martwych pól został zredukowany, a widoczność przez szybę przednią jest jedną z najlepszych w swojej klasie. Eleganckie kontury tylnej części karoserii nie ograniczają natomiast pola widzenia do tyłu. Oprócz poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, bocznych poduszek i kurtyn powietrznych, dodatkowo również poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy jest wyposażeniem standardowym Subaru XV.
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS – Vehicle Dynamics Control System) jest wyposażeniem standardowym dla wszystkich wersji. Przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje czy pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, układ rozdziału momentu napędowego, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole, są sterowane w ten sposób, by pozostał on na swym torze.
Specyfikacja
- Wymiary (dł. x szer. x wys.): 4 450 x 1 780 x 1 570 mm
- Rozstaw osi: 2 635 mm
- Rozstaw kół (przednich i tylnych): 1 525 mm
- Prześwit: 220 mm
- Ilość siedzeń: 5
Uwaga: specyfikacje są wstępne i mogą ulec zmianie.